به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم پاکسازی اطراف رودخانه کن با حضور رضا گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان، محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران، زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای شهر شورای شهر تهران، مهدی مهدوی کیا و ادموند بزیک بازیکنان اسبق تیم ملی در سه ایستگاه رودخانه کن انجام شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: حفظ محیط زیست برای تمامی آحاد جامعه ضروری است چرا که بی توجهی به این امر می تواند برای سلامت همه خطر ساز باشد.
رضا گلمحمدی ادامه داد: در مراسم نمادین پاکسازی بخشی از مسیر رودخانه، سه تیم متشکل از 3هزار ورزشکار در جهت پاکسازی اقدام کردند که معتقدم این گونه فرهنگ سازی ها وظیفه تمام نهاد ها وسازمان های مردم نهاد است.
وی تصریح کرد: برای اجرای بهتر طرح پاکسازی محیط زیست هزینه ها را باید کاهش داد و با کار گروهی زمینه اتحاد پایدار را در سطح جامعه اجرایی کرد.
گلمحمدی افزود: مهم ترین هدفمان مربوط به منطقه جغرافیایی نبوده بلکه تمام مردم برای مراقبت بیشتر محیط زیست پیرامونی خود تلاش کنند.

*10تن زباله از طبیعت بخش کن پایتخت جمع آوری شد
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه ورزش یک مدرسه زیبا و ارزشمند است گفت: جامعه ورزش تهران توانستند درکنار حضور مقتدر درمسابقات جهانی، با حضور گرم خود محیط زیست را پاکیزه کنند.
محمد حسین بازگیر اظهار کرد: ورزشکاران تهرانی توانستند بیش از 10تن زباله خشک و تر را از طبیعت جمع آوری کنند.

*پاکسازی محیط زیست، عزم ملی می طلبد
رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهرتهران درحاشیه پاکسازی مسیر رودخانه کن افزود: فرهنگ سازی می تواند فضاهای زیبای طبیعت و رود دره ها را که سرمایه ارزشمند شهر هستند را برای خانواده ها بازگو کنند.
زهرا صدراعظم نوری با بیان اینکه رها سازی زباله ها در طبیعت هم به طبیعت آسیب زده و هم مشکلاتی را ایجاد می کند گفت: پاک سازی طبیعت از زباله ها به سطح آگاهی و فرهنگ سازی را در میان خانواده ها کمک می کنند.
وی با اشاره نقش رسانه ملی دراطلاع رسانی و تاثیر گذاری در حفظ محیط زیست ، افزود: می توان از ظرفیت رسانه ها تصویری و مجازی در کمک رسانی به محیط زیست بهره برد و باید در این خصوص از خودمان شروع کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به معضلات و رهاسازی نخاله های ساختمانی در طبیعت اشاره کرد و گفت: از نیروی انتظامی، پلیس راهور و سایر نهاد های اجرایی تقاضا داریم که با متخلفین برخورد کنند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر مصوبه ای در خصوص برخورد با پیمانکاران و کامیون های متخلف حامل نخاله ساختمانی در شورا وجود دارد که در نظر داریم با لایحه جدید الزاماتی را برای حمایت بیشتر از محیط زیست در آن اضافه کنیم.
همچنین سرپرست هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی استان تهران نیز گفت: هماهنگی لازم برای پاکسازی رودخانه کن از یک ماه گذشته در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران صورت گرفت که قرار شد تا این حرکات نمادین با حضور جامعه ورزش پایتخت گسترش یابد.
فاطمه سلیمی توجه به محیط زیست را در ریشه و فرهنگ ما عجین شده دانست و افزود: پاکسازی محیط زیست یکی از آیتم های اصلی ورزش کوهنوردی به شمار می رود که امروز70 کوهنورد زباله های موجود در دره کن را جمع آوری کردند.
سعید نجف آبادی فراهانی عضو تیم کوهنوردی، احمدرضا محمودی قهرمان جوانان جهان کاراته، تیمور غیاثی پیشکسوت دوومیدانی وقهرمانی بازیهای آسیایی 1974 تهران و حدیثه جمال قهرمان کاراته جهان در مراسمی که 22 خرداد ماه در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد به عنوان سفیران محیط زیست انتخاب شدند.
به مناسبت هفته محیط زیست، عقاب طلایی به عنوان گونه محیط زیست تهران مورد توجه قرار گرفت.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.