غلامعلی ابراهیمی سوته روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برپایی بازارچه محصولات و صنایع دستی اقوام در بوستان سرخه حصار، اجرای برنامه های شاد و متنوع در این بوستان و برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع های جاذبه های گردشگری، سفره هفت سین و... از جمله برنامه های شهرداری منطقه 13 تهران به مناسبت نوروز است.
وی با اشاره به برپایی ایستگاه های اطلاع رسانی و استقبال از مسافران نوروزی در مترو پیروزی، بوستان پیروزی و ترمینال شرق گفت: در این ایستگاه ها، بسته های اطلاع رسانی گردشگری و کتابچه اماکن تفریحی تهران و کیسه های پلاستیکی برای تفکیک زباله با شعار گردشگری در اختیار مسافران قرار می گیرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 تهران گفت: علاوه بر ایجاد امکانات لازم برای اسکان موقت مسافران نوروزی در بوستان سرخه حصار، کانکس های هلال احمر، حراست فیزیکی و آتش نشانی برای رفاه مسافران در این بوستان مستقر شده است.
ابراهیمی سوته با اشاره به اجرای تعداد زیادی از عنوان فعالیت و برنامه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در بوستان سرخه حصار افزود: ویژه برنامه های روز طبیعت با محوریت «سرخه حصار قطب گردشگری شرق تهران» در این بوستان برگزار می شود.
وی با اشاره به نمایش فیلم و برپایی غرفه های خدمات رسانی حوزه اجتماعی و فرهنگی با عنوان «نوروزگاه منطقه13» در سطح منطقه اظهار کرد: در این نوروزگاه برنامه های متنوع بسیاری با هدف ایجاد نشاط شهروندان و مسافران نوروزی تدارک دیده شده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 تهران گفت: با توجه به برگزاری موفق نخستین جشنواره نوروزخوانی اقوام در این منطقه و استقبال شهروندان، این جشنواره در تعطیلات نوروز نیز برگزار خواهد شد و امیدواریم شعار شهردار تهران؛ «شهر امید، مشارکت و شکوفایی» را نهادینه کنیم.
به گزارش ایرنا، منطقه 13 در شرق تهران قرار دارد که از شمال به خیابان دماوند، از شرق به بزرگراه یاسینی، از جنوب به خیابان پیروزی و از غرب به خیابان هفده شهریور محدود می‌شود، حریم این منطقه با مساحت 80 کیلومترمربع شامل روستاهای سرخه حصار، همه سین (ده ترکمن)، اراضی موسوم به زیتون، ترقیون، سنجریون، خجیر و پارک های جنگلی سرخه حصار، خجیر و سعیدآباد است.
شهید اسدی، صفا، زاهدگیلانی، اشراقی، دهقان، نیروی هوایی، پیروزی، حافظیه، امامت، شورا، آشتیانی، زینبیه و سرخه حصار از محلات منطقه 13 تهران است.
موزه برق، موزه تاریخ، مجموعه گل و گیاه و مزرعه گیاهان دارویی، بوستان های ارغوان، بهار، خانواده، پیروزی، ترنج، زندگی، زیتون، خورشید، آفتاب، پارک جنگلی سرخه حصار از جمله جاذبه های فرهنگی و گردشگری این منطقه است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.