به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن هاشمی روز دوشنبه دربوستان گفت وگو با اشاره به جایگاه زن در اقتصاد ملی و توسعه کشور افزود: با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور زنان در حوزه های آموزش و پرورش، علمی، تدریس و تحصیل،صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیگر فضاها امکان پذیر شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در ادبیات توسعه در جهان، دیگر تبعیض جنسیتی جایگاهی ندارد و در بیش از هفت میلیارد جمعیت جهان، زنان هم فعالیت چشمگیری دارند.
وی با بیان اینکه ما در جامعه شاهد نقش مدیریتی کمتر زنان نسبت به مردان هستیم گفت: باید این خلا را جبران کرد و ما در شورای اسلامی شهر تهران سعی کردیم این مسئله را مورد توجه قرار دهیم به این صورت که از 21 نفر اعضای شورا، 6 نفر از اعضا، از زنان هستند.
هاشمی با اشاره به شعار رهبر انقلاب اسلامی و نامگذاری سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های دولت و مسئولان باید برطرف کردن مسائل و مشکلات کشور باشد تا تولید ملی افزایش پیدا کند.
وی گفت: باید شغلی ایجاد کرد که باعث افزایش درآمد ملی شود و وضعیت مردم را بهتر کند و میزان سرانه ملی خود را در مقایسه با کشورهای پیشرفته بالا برده که این امر باعث پیشرفت و توسعه جامعه می شود.
ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهردار تهران نیز دراین مراسم به مسئله جنسیت در مدیریت اشاره کرد و گفت: در سال آینده ، در هیات مدیره سازمانی و شرکتهای تابع شهرداری تهران، اعضاء هیات مدیره با حضور زنان در برنامه های خود داریم که امیدواریم در بدنه شهرداری نیز باشد.
شیخ گفت: با توجه به اینکه اداره منابع انسانی به عنوان حرفه ای مادرانه نامگذاری شده است و زنان در تولید ملی نقش موثری دارند، بایستی در محاسبات ملی و اقتصاد ملی با اصلاح حسابهای ملی بتوانیم از ظرفیت زنان نیز پیش از پیش بهره مند شویم.
معاون توسعه منابع شهردار تهران افزود: بایستی با راه اندازی کمپینی به نام ایرانی بخر،جوان ایرانی استخدام کن، به توسعه تولید داخل کمک کرد و سطح خرید تولید داخل را بالا برد.
ولی الله شجاع پوریان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران نیز از دیگر سخنرانان این آیین بود که با اشاره به اینکه از 24 میلیون افراد شاغل در کشور، فقط 4 میلیون،و از درآمد جهان فقط یک دهم درصد، و از مالکیت به اموال یک صدم به زنان اختصاص دارد به استفاده از ظرفیت زنان در جامعه تاکید کرد و گفت: شعار مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران این است که حداقل باید 30 درصد ظرفیت مدیریت شهری به زنان سپرده شود و ما بایسی به آن عمل کنیم.
زهرا نژاد بهرام دراین مراسم گفت: یکی از مسائل جدی جامعه ما، موضوع زنان و اشتغال زنان می باشد که مدیریت شهری و تمام مسئولان باید به آن توجه کرده و راهکار متناسب با آن را فراهم کنند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: وظیفه مدیریت شهری تولید اشتغال نیست بلکه ارائه خدمات و حمایت از کارآفرینی می باشد و این مسئله فقط به دست زنان حل نمی شود و باید تمام ظرفیت های جامعه بسیج شوند، چرا که زنان کارآفرین، دست های توانمند تولید ثروت در کشور هستند.
فاطمه راکعی،سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران نیز از محروم بودن زنان در تمام جوامع به خصوص کشور ما، از بسیاری از حقوق انسانی و اجتماعی و فرهنگی سخن گفت و افزود: تبعیض زدایی از حقوق زنان صورت نگرفته و باید تمام مردان و زنان جامعه، پشتیبان زنان در خصوص توسعه پایدار کشور باشند.
وی گسترش همدلی بین تولیدات ایرانی، اعتماد برندهای ایرانی و مصرف ملی،عرضه تولیدات بین استانی و مشارکت در سطح ملی،عرضه بین المللی محصولات،ارتقاء کمی نمایشگاه از 2 روز به 4 روز و استفاده از شهر هوشمند برای توانمندیهای زنان را از اهداف پیش رو ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.