فاطمه خانی قلعه روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: خانه های بوم گردی مهمترین رکن جذب گردشگر در هر منطقه است که با استفاده از ظرفیت ها روستایی با سرمایه گذاری اندک راه اندازی می شود.
وی افزود: امروز طرح های هاستل در بسیاری از کشورهای اروپایی به عنوان فعالیت مهم اقتصادی در صنعت گردشگری محسوب می شود که در آن گردشگران هزینه های کمتری صرف می کنند.
وی اظهار کرد: راه اندازی خانه های بوم گردی سبب توسعه پایدار روستایی شده و فرصت های شغلی مناسبی را در این مناطق ایجاد می کند ضمن آن که هویت روستا با راه اندازی این مراکز گردشگری حفظ می شود.
خانی بیان کرد: اقامتگاه های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، جذب و اسکان گردشگر، مرمت آثار باستانی و معرفی آیین و سنت های روستایی راه اندازی می شود و هم اکنون 20 روستای شهرستان ورامین ظرفیت راه اندازی این خانه ها را دارند.
وی گفت: در حال حاضر خانه بوم گردی روستای کویرآباد از توابع بخش جوادآباد ورامین به عنوان تنها اقامتگاه بوم گردی استان تهران توانسته در جذب گردشگر داخلی و خارجی نقش به سزایی ایفا کنده و هر روزه تعداد زیادی از گردشگران در این محل اقامت می کنند.
رئیس دفتر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ورامین افزود: در حال حاضر 5 متقاضی برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در مناطق مختلف شهرستان ورامین درخواست خود را به اداره میراث فرهنگی ارائه کردند تا پس از دریافت موافقت اصولی و پروانه بهره برداری ، فعالیت خود را آغاز کنند.
وی تأکید کرد: با راه اندازی این مراکز ، از میزان مهاجرت روستائیان به مناطق شهری نیز کاسته می شود.
شهرستان ورامین بیش از 400 اثر و محوطه تاریخی دارد که از این تعداد 80 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.