حسن خلیل آبادی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری تهران با تخریب بناهای ملی و واجد ارزش همیشه مخالف بوده و در این خصوص قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری فرصت تجدید نظر دیگری را لحاظ کنند.
وی ادامه داد: علی اسفندیاری معروف به نیما یوشیج شاعر صاحب سبک و پدر شعر نو ایران در 21 آبان 1276 در دهکده یوش از توابع شهرستان نور استان مازندران متولد و در 13 دی 1338 در شمیران (تهران) درگذشت.
خانه نیمایوشیج واقع در محلهٔ تجریش تهران، خیابان دزاشیب، خیابان رمضانی، کوچه رهبری است در سال 1380 توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره 4603 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
لازم به ذکر است؛ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از حکم قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر خروج خانه منتسب به نیمایوشیج در محله دزاشیب از ثبت ملی خبر داد.
دیوان عدالت اداری در 15 آبان امسال به خاطر آنچه که گفته شده هیچ گونه سند ثبتی واجد ارزش قضایی نسبت به خانه مورد نظر به نیما وجود ندارد، از ثبت ملی خارج کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر** انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.