به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز شنبه در جلسه شهرداران کلانشهرهای کشور افزود: تصمیمی برای تغییر هیات مدیره فعلی بانک شهر نداریم اما پس از پایان دوره فعلی، مدل جدیدی برای انتخاب هیات مدیره طراحی و اجرا می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اعضای هیات مدیره بانک شهر 3 نفر کمتر از تعداد قانونی است، اظهار کرد: انتخاب هیات مدیره بانک شهر باید براساس سهم هر یک از شهرها و یا براساس یک مدل مشخص و موثر باشد.
شهردار تهران در ادامه بر ضروت تعامل شهرداران کلانشهرها با مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: در لایحه بودجه ۹۷ نکات مثبتی در ارتباط با شهرداری ها وجود دارد که البته کافی نیست.
وی افزود: البته در این لایحه نکات منفی نیز وجود دارد که امیدواریم با توجه به مجموعه مسائل کلانشهرها و شهرهای کشور، شاهد تغییراتی در لایحه بودجه ۹۷ باشیم.
به گفته نجفی، جلسه مشترک شهرداران کلانشهرها با اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای بررسی پیشنهادها و طرح مباحث مرتبط با بودجه برگزار خواهد شد.
شهردار تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری خاکریز اول مدیریت کشور است، گفت: مدیریت شهری در هر توسعه ای دخیل است و مسیر حل مشکلات کشور از حوزه شهری و حل مشکلات شهرها می گذرد.
شهردار تهران همچنین پیشنهاد کرد در صورت امکان شهرداران کلانشهرهای کشور برای طرح مسایل و مشکلات این حوزه، با رییس جمهوری دیداری داشته باشند.
نجفی در ادامه به موضوع نوسازی بافت های فرسوده به عنوان یکی از مشکلات اصلی کلانشهرها اشاره کرد و افزود: همکاری دولت و مجلس برای حل مشکل بافت های فرسوده و در حوزه اختیارات و تامین منابع مالی بسیار مهم و ضروری است.
شهردار تهران همچنین در خصوص مدیریت بحران در مواقع بروز حادثه نیز گفت: به دنبال وقوع زلزله های اخیر در استان تهران، گفته شد که 90 درصد ساختمان های شهر تهران با زلزله 7 ریشتری تخریب می شود که این صحبت های کذب و غیرواقعی تنها منجر به ایجاد نگرانی در مردم می شود.
به گفته نجفی، شهرداری تهران و ارگان های مسئول در حوزه مدیریت بحران، آمادگی لازم برای ارائه خدمات مطلوب در صورت وقوع حادثه را دارند.
دومین جلسه شهرداران کلانشهرهای کشور(پس از آغاز فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی) امروز - شنبه - به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد.
این نشست با حضور شهرداران مشهد، تبریز، قزوین، قم، اصفهان، شیراز، اهواز و تهران در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار :عاطفه نژاد سالاری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9353/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.