به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کشفیات مختلف پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه این افراد در قالب 30 باند 2 و سه نفره اقدام به سرقت می کردند گفت: 75 نفر از این افراد دارای سوابق کیفری و دستگیری هستند.
وی ادامه داد: یکی از باندهای سرقت به عنف و خشن از افراد نیز جزء دستگیرشدگان هستند که در اوایل آذرماه امسال یکی از قربانیان خود را با قمه زده و منجر به قتل وی شدند.
سرداررحیمی گفت: همچنین یک باند سرقت فرش های ابریشم و اقلام قیمتی از منازل شمال شهرهای تهران و اصفهان نیز جزء دستگیرشدگان هستند.
وی با بیان اینکه یک باند بزرگ جعل اسناد و گواهی های فارغ التحصیلی مدارس و دانشگاه های کشور نیز کشف و دستگیر شدند گفت: اعضای این باند که به طرزی ماهرانه گواهینامه ها و مهرهای مراکز و نهادهای آموزشی کشور را جعل کرده بودند پس از اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.
سرداررحیمی گفت: فرش ابریشم، لوازم خانگی با ارزش، لوازم داخلی خودرو و تلفن همراه از جمله مکشوفات بود.
رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: دستگیر شدگان به بیش از 900 فقره سرقت لوازم داخل خودرو و بیش از 30 مورد سرقت از منزل اقرار کرده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه حدود 40 میلیارد ریال نیز کالای قاچاق از انبارهای جنوب تهران کشف شده است افزود: پارچه، لوازم جانبی تلفن همراه، لوازم آرایشی، لوازم صنعتی، کاغذهای برچسب دار و البسه از جمله این مکشوفات هستند.
وی با بیان اینکه پلیس آرامش و امنیت را از سارقان می گیرد افزود: طرح های ضربتی پلیس دائما و پی در پی با شناسایی و اقدامات اطلاعاتی گسترده برای دستگیری سارقان، اراذل، اوباش و فروشندگان مواد مخدر اجرا می شود.
رحیمی گفت: اقدامات ضربتی پلیس باعث کاهش 3 درصدی وقوع جرایم در ماه های اخیر شده است ضمن اینکه کشفیات پلیس تهران بزرگ نیز 10 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: مزون ها و آرایشگاه های زنانه نیز باید بر طبق قوانین عمل کنند و پلیس با قاطعیت با هنجارشکنان و اقدامات غیرقانونی برخورد می کند.

** پلیس تنها نهاد فعال در زمینه مقابله با آلودگی هوا است
سردار رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: پلیس تنها نهادی است که اقدام عملی و جدی برای برخورد با آلودگی هوای تهران می کند.
وی با بیان اینکه طرح زوج و فرد در روزهای اخیر از مقابل درب منازل اجرا می شود ادامه داد: ماموران راهور در 500 نقطه تهران بزرگ مستقر شده و خودروهای متخلف را بر اساس قوانین و محدودیت های وضع شده اعمال قانون می کنند.
رحیمی با بیان اینکه اقدام پلیس منجر به بهتر و روان تر شدن ترافیک تهران شده است گفت: البته مردم خود با درک شرایط با محدودیت های وضع شده همراهی می کنند اما برخی قانون شکنان نیز رعایت نمی کنند.
وی گفت: هر نهادی باید به مسئولیت های خود در زمینه رفع آلودگی تهران بزرگ عمل کند و محدودیت های اعمال شده اخیر در واقع اقدامی مقطعی و موقت است.
سرداررحیمی گفت: پلیس هنوز موفق نشده است تا خودروهای فرسوده و عمومی را از رده خارج کند و این خودروها به ترافیک و آلودگی هوا دامن زده اند.
**دستگیری معتادان متجاهر 600 درصد افزایش داشته است
سردار رحیمی همچنین با اشاره به بحران معتادان متجاهر در نقاط مختلف تهران از جمله شوش و مولوی گفت: حضور موثر گشت های پلیس منجر به افزایش 600 درصد دستگیری این معتادان شده است اما بحران ساماندهی آنان همچنان ادامه دارد.
وی گفت: گشت های روزانه و شبانه پلیس مبارزه با مواد مخدر این افراد را جمع می کنند اما بهزیستی و نهادهای مسئول دیگر این افراد را که عمدتا بیماری های مسری دارند نمی پذیرد.

**آرامش و امنیت را از اراذل و اوباش می گیریم
سردار رحیمی گفت: طرح های مقابله و برخورد با اراذل و اوباش همچنان ادامه داشته و پلیس طرح های مختلفی در روزهای آینده برای برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و مزاحمان نوامیس مردم خواهد داشت.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش _ سید مجید بروجردی انتشاردهنده:موسی فعالیان
6139/ 1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.