به گزارش ایرنا، محمدکرم محمدی روز دوشنبه در جلسه ستاد زکات که در دفتر امام جمعه شهرستان پیشوا برگزار شد اظهار کرد: پرداخت زکات وظیفه ای الهی است که فقر را از جامعه اسلامی ریشه کن کرده عدالت را در جامعه گسترش می دهد.
وی با تأکید بر این که زکات باید در جهت رفع نیازهای محرومین هزینه شود اظهار داشت: در برخی از مناطق تعداد بسیار زیاد پروژه های نیمه تمام باعث می شود تا با اعتبارات موجود نتوان آن ها را تکمیل کرد ولی می توان با وجوه جمع آوری شده از محل زکات دست نیازمندان را گرفت و گره زندگی آنان باز گرد.
وی تصریح کرد: وی با اشاره به نقش دهیاران در نهادینه‌سازی فرهنگ پرداخت زکات در روستاها گفت: دهیاران علاوه بر کارهای عمرانی لازم است تا تمامی امورات مربوط به روستا را پیگیری کنند که یکی از این مسائل مربوط به زکات کشاورزان فعال در مناطق روستایی است.
محمدی افزود : سال گذشته زراعی به دلیل کمبود آب و مشکلات موجود ، کشاورزان با افت تولید محصول مواجه شدند ولی سال زراعی 96 شرایط مناسبی برای کشاورزان به وجود آمد و محصول مناسبی از مزارع شهرستان برداشت شد.
وی با اشاره به این که در سال زراعی جاری 6 هزار هکتار از اراضی پیشوا زیر کشت غلات رفته اظهار کرد: از مجموع 12 هزار هکتار اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی شهرستان ، 6 هزار هکتار زیر کشت گندم و جو رفته که لازم است با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب ،زکات این محصولات پرداخت شود.
فرماندار پیشوا تأکید کرد: هرمسئولی که در خصوص زکات کوتاهی کرده و به وظیفه خود عمل نکند ، در پیشگاه خداوند متعال و مردم باید پاسخگو باشد.
امام جمعه پیشوا نیز در این جلسه گفت : بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی، عاملان زکات، مبلغان و روحانیان باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ زکات در روستاها تلاش کنند و با ارائه سازوکارهای عملی، مردم را بیش‌ از پیش با اهمیت فرهنگ زکات آشنا کنند.
حجت الاسلام روح الله باقری اظهار کرد: روحانیان و طلبه‌ها نقش مهمی در زمینه ترویج و احیای پرداخت زکات برعهده‌ دارند و باید خلاء موجود در اطلاع رسانی پرداخت زکات را پر کنند.
وی بیان کرد: نقش مسئولان در پرداخت زکات از سوی مردم به حدی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که مسئولان در خصوص کم‌کاری در خصوص زکات باید استغفارکنند.
سال گذشته کشاورزان پیشوا 520 میلیون ریال زکات پرداختند.
شهرستان پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.