به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، رضا قدیمی اظهار کرد: در آستانه فصل سرما با راه اندازی یک مددسرای دائمی در منطقه 21 و یک مددسرای اضطراری در منطقه 6، زیرساخت های نگهداری از افراد بی خانمان را توسعه خواهیم داد.
وی با اشاره به آغاز فعالیت مددسراهای اضطراری از ابتدای آذرماه گفت: با افتتاح 2مددسرای جدید، تعداد مددسراهای دائمی به 14مرکز و مددسراهای اضطراری به چهار مرکز افزایش پیدا می کند.
قدیمی با اشاره به مشارکت گسترده سازمان های مردم نهاد در اداره مددسراها افزود: با وجود تاکید بر مشارکت این سازمان ها در سال های گذشته، هیچ گاه دستورالعمل مشخصی برای این همکاری در زمینه نگهداری از افراد بی خانمان تدوین نشده بود.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: امسال برای نخستین بار مشارکت 20 درصدی سازمان های مردم نهاد در زمینه نگهداری از افراد بی خانمان در دستورالعملی قید شد.
وی گفت: براین اساس، برخلاف سال های گذشته که هزینه نگهداری مددجویان به طور کامل از سوی شهرداری پرداخت می شد، امسال 20 درصد از هزینه نگهداری هر مددجو بر عهده سازمان های مردم نهاد است.
قدیمی با بیان اینکه هر سازمان مردم نهاد مسئولیت مشارکت در اداره یک مددسرا را برعهده می گیرد، افزود: قرار است برای نخستین بار با مشارکت 18 سازمان مردم نهاد اقدامات مربوط به نگهداری و ساماندهی افراد بی خانمان را انجام دهیم.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت مددسرهای سیار در شب های سرد زمستان اظهار کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته همزمان با شب های سرد زمستان و احتمالا کمبود فضا برای اسکان آسیب دیدگان، اتوبوس هایی را با عنوان مددسراهای سیار در کلونی های آسیب مستقر خواهیم کرد.
قدیمی با اشاره به مسئولیت مدیریت شهری در راستای تامین زیرساخت برای نگهداری و حمایت از افراد بی خانمان اظهار کرد: شهرداری تهران با ایفای نقش تسهیل گر در حوزه آسیب های اجتماعی تلاش می کند تا از عریان شدن آسیب ها در جامعه بکاهد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.