محمدرضا یوسفی روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تعطیلی این کارخانه بیش از 400 نفربیکار شده بودند که با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، قرار شد تا شکر خام مورد نیاز فعالیت مجدد این کارخانه برای مدت 2 سال تامین شود و کارگران به کار مشغول شوند.
وی بیان کرد: تصفیه خانه قند ورامین علاوه براین که به عنوان یکی از بخش های صنعتی شهرستان ورامین محسوب می شود ، یکی از مهمترین بخش های مربوط به اشتغال ای شهرستان می باشد که باید به فعالیت خود ادامه دهد.
یوسفی افزود : به منظور رفع مشکلات این کارخانه ، جلسات متعددی با وزرای صنعت ،معدن و تجارت و مسئولان عالیرتبه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده تا با فعالیت مجدد این کارخانه ، کارگران آن بار دیگر به فعالیت مشغول شوند.
وی بیان کرد: طبق قول مالک تصفیه خانه قند ورامین و با معرفی مدیرعامل جدید این کارخانه و به روز کردن دستگاه ها و رفع مشکلات مربوط به آب ، برق و گاز ، این کارخانه فعالیت مجدد خود را از نیمه دوم آبانماه امسال آغاز می کند.
به گزارش ایرنا ، تصفیه خانه قند ورامین ، یکی از قدیمی ترین کارخانه های کشور است که طراحی آن در سال 1312 توسط نیکلای مارکف معمار روسی انجام شد و با تجهیز و راه‌اندازی آن توسط به مهندسان اهل چکسلواکی و تکمیل ساختمان در سال 1313 ، تولید قند در آن آغاز شد.
اهمیت این کارخانه تا آن حد در زندگی اجتماعی مردم ورامین تأثیرگذار بود که بخش عمده این شهرستان ، با نام کارخانه قند شناخته می شود و در اصل ورامین به 2 بخش ورامین و کارخانه قند تقسیم شده است و بسیاری از مردم این شهرستان سال ها در این کارخانه قدیمی کار کرده اند.
پس از واگذاری تصفیه خانه قند ورامین به بخش خصوصی ، دوران افول تولید در این کارخانه آغاز شد و مشکلات پیش روی آن به ویژه در سال های آخر در دولت دهم ، بارها آن را به مرز تعطیلی کشاند تا جایی که از سال گذشته ، عملا این کارخانه تعطیل و 400 کارگر آن بیکار شدند.
هر چند که تعطیلی این کارخانه ، فرصت مناسبی در اختیار مخالفان دولت یازدهم برای حمله به دولتمردان قرار داد ولی فارغ از جر و بحث های سیاسی ، واقعیت امر تعطیلی کارخانه ای بود که بیش از 400 کارگر در آن کار می کردند و با بیکار شدن ، با مشکلات عدیده ای مواجه شدند.
مسئولان شهرستان ورامین با برگزاری جلسات متعدد با مالکان کارخانه و مسئولان استانی و کشوری ، تلاش کردند تا با تأمین مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه ، زمینه فعالیت مجدد آن را آغاز کنند و در آخرین جلسه برگزار شده میان فرماندار شهرستان ورامین و مالک کارخانه ، قول راه اندازی مجدد آن در نیمه آبانماه امسال از سوی مالک تصفیه خانه قند ورامین ارائه شد.
ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRANهمراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.