به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید رضا اکرمی جمعه شب در مراسم شب تاسوعای حسینی در حرم امام خمینی(ره) گفت: انتقاد سازنده همیشه باعث رشد و تعالی می شود ولی نباید این موضوع بهانه ای برای تخریب انقلاب اسلامی شود.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با تکیه بر اسلام ناب محمدی، قرآن و نهج البلاغه انقلاب را ایجاد کرد و همیشه در مقابل دشمنان با الگو گیری از حضرت عباس(ع) قرص و محکم بود اظهار داشت: امروز ما باید مغزمان را از معارف اهل بیت(ع) پر کنیم و در مسیری که امام راحل برای ما ترسیم کرده است قرص و محکم و قاطع مانند یاران سیدالشهدا(ع) گام برداریم و هرگز درمقابل دشمنان از خود ضعف نشان ندهیم.
اکرمی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در بدترین شرایط هم هرگز در مقابل دشمنان خود احساس ضعف، ذلت و کوچکی نکرد افزود: امروز ما نباید در مقابل دشمنان به ویژه آمریکا، ارتجاع عرب و داعش ذره ای احساس ضعف و ترس داشته باشیم بلکه باید همواره با یکدیگر اتحاد داشته و با آبرو و با عزت با دشمنان خود مقابله کنیم.
وی اتحاد داخلی را اصلی ترین عامل در مقابله با دشمنان دانست و بیان داشت: امروز ما حق نداریم با یکدیگر اختلاف داشته و برعلیه هم در روزنامه و رسانه ها توهین کنیم بلکه باید در مسیر ولایت، انقلاب و اسلام اتحاد داشته باشیم.
اکرمی در ادامه با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که فرموده اند: اگر می خواهید انقلاب اسلامی مصون بماند باید پشتیبان ولایت فقیه باشید و راه امام حسین(ع) را ادامه دهید تاکید کرد: ما باید در زندگی روزمره اخلاق، فرهنگ و نیت خودمان را حسینی کنیم و همواره در مسیری که اباعبدالله(ع) برایمان ترسیم کرده گام برداریم.
وی افزود: امام حسین(ع) امروز از ما انتظار دارد که در اقتصاد، فرهنگ و سیاست بر اساس موازین اسلام ناب محمدی و اهل بیت(ع) حرکت کنیم و از هرگونه تفرقه در ارتباطات خود با یکدیگر پرهیز کنیم.
اکرمی با بیان اینکه امروز واقعه کربلا دیگر یک قطعه تاریخی و جغرافیایی نیست اظهار داشت: کار بزرگ امام حسین(ع) و یارانش در واقعه کربلا به وسیله دنیای اطلاعات، ارتباطات و ماهواره امروزی برای همه جمعیت 8 میلیاردی جهان الگو، سفینه نجات و چراغ هدایت شده است.
وی ادامه داد: سیدالشهدا(ع) به بشریت درس آزادگی، زندگی عزتمندانه و آبرومندانه را داد و به مردم آموخت که مرگ عزتمندانه بهتر از زندگی ذلت بار است.
اکرمی خاطر نشان کرد: واقعه کربلا و کار بزرگ امام حسین(ع) و یارانش به قدری بزرگ بود که گاندی رهبر فقید هندوستان که توانست در مدت 10 سال کشور هندوستان را از دست استعمارگران نجات دهد گفته است: الگوی من کار بزرگ سیدالشهدا(ع) است که در مقابل ظلم ظالمان زمان خود ایستاد و عزتمندانه شهید شد.
مراسم تاسوعای حسینی جمعه شب با حضور پرشور مردم و بیت امام خمینی(ره) در حرم ایشان برگزار شد.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.