به گزارش ایرنا برزین ضرغامی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی- هنری مساجد استان تهران، با بیان اینکه موبایلی که در دست جوانان و نوجوانان قرار دارد، یک رسانه است، اظهار کرد: در دنیای مدرن و فضای مجازی فرصتی است که باید حداکثر بهره را از آن گرفت.
وی گفت: گریزی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیست و باید بیشتر برنامه داشته باشیم و تولید محتوا انجام داده تا نوجوانان مسجد از آن بهره گیرند.
ضرغامی گذراندن اوقات فراغت را مهمترین دغدغه تابستانه خانواده ها عنوان کرد و افزود: کاری که قرار است تصمیم گیری کنیم، کار جمعی و پرمسئولیت است و جا دارد اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش در آن حضور و مشارکت داشته باشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه جمعیت تهران بر اساس آخرین آمار بیش از 13 میلیون نفر است، خاطرنشان کرد: باید برای اوقات فراغت درصد بالایی از این جمعیت برنامه ریزی کرد.
وی بیان کرد: اگر مدارس در کنار مساجد باشند، نقش برنامه ریزی تکمیل تر و گسترده تر می شود.
ضرغامی به کارکرد مساجد از صدر اسلام تاکنون اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی بر نقش مسجد در جامعه اسلامی هر روز افزوده می شود.
وی خطاب به متولیان برنامه اوقات فراغت استان تهران اظهار کرد: متولیان اوقات فراغت باید کار خود را باور داشته و به بهترین نحو آن را اجرا کنند، چرا که برنامه هایی که در کانون های فرهنگ-هنری مساجد اجرا می شود، می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.
حجت الاسلام امیر شمس رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی-هنری مساجد استان تهران نیز در این آیین گفت: این آیین با حضور مسئولان اوقات فراغت شهرستان های استان تهران و مناطق 22 گانه و کانون های معین، برگزار می شود.
وی بر نقش برنامه های کانون های فرهنگی-هنری مساجد استان تهران بر غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان تاکید کرد.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.