عبدالرسول کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش شهر تهران در فصل تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اظهار کرد: دستورالعملی با عنوان «بهبود اوقافت فراغت» از 3 ماه گذشته تنظیم و به مناطق و مدارس شهر تهران ابلاغ شده است.
وی هدف اصلی از برپایی پایگاه های اوقات فراغت را عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به نوجوانان و جوانان و مشارکت آنان در عرصه های مختلف اجتماعی عنوان کرد و گفت: این پایگاه ها ضمن تقویت رفتار اجتماعی و روحیه پرسشگری دانش آموزان، رفتار سازشی در میان آنان را افزایش داده و منجر به کاهش استرس و هیجانات دانش آموزان می شود.
کریمی افزود: دانش آموزان در پایگاه های اوقات فراغت در کنار یکدیگر رشد کرده و می آموزند که درک همدلانه ای از هم داشته باشند و از کنار هم بودن و باهم بودن لذت ببرند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: پایگاه های بهبود اوقات فراغت برای دانش آموزان شهر تهران شامل 484 مدرسه دولتی، 277 مدرسه غیردولتی، 22 کانون فرهنگی- تربیتی، 60 استخر و مجتمع ورزشی، 19 پژوهش‌سرا، 28 دارالقرآن و 10 اردوگاه دانش‌آموزی است که از هفتم تیرماه تا یکم شهریورماه به مدت هفت هفته میزبان دانش آموزان است.
وی با بیان اینکه 20درصد از مدارس دولتی هر منطقه به عنوان پایگاه بهبود اوقات فراغت فعالیت خواهند کرد، افزود: در مدارس غیردولتی نیز منعی برای برپایی پایگاه اوقات فراغت و پذیرش دانش آموزان وجود ندارد.
کریمی با پیش بینی بهره مندی بیش از 300هزار دانش آموز از برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی، مهارتی، ورزشی، تفریحی و تربیتی پایگاه های بهبود اوقات فراغت اظهار کرد: دانش آموزان با مراجعه به مدارس و یا سامانه اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان به نشانی tabestan96.medu.ir می توانند در این پایگاه ها ثبت نام کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به شهریه پایگاه های اوقات فراغت تابستانی گفت: شهریه این پایگاه ها براساس بافت اقلیمی و محلی توسط مناطق آموزش و پرورش تعیین می شود.
وی افزود: بهره مندی دانش آموزان از خدمات پایگاه های دولتی و غیردولتی اختیاری است و بر طبق دستورالعمل ابلاغی به مدارس، تعیین شهریه مدارس غیردولتی برعهده خود این مدارس است و تاکید شده که در تعیین میزان شهریه عادلانه تصمیم گیری کنند.
کریمی درباره برگزاری کلاس های علمی و آموزشی تابستانی در مدارس به منظور آمادگی دانش آموزان برای کنکور سراسری گفت: در صورت تمایل، مدارس برای برگزاری اردوی علمی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان می توانند با هماهنگی واحد فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش تهران از کانون ها و اردوگاه های آموزش و پرورش بهره مند شوند.

*برگزاری سی و یکمین اردوهای متمرکز تابستانی
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران همچنین از برگزاری سی و یکمین دوره اردوهای متمرکز تابستانی خبر داد و افزود: این اردوها از 17تیرماه تا چهارم شهریورماه در 12 دوره با حضور تشکل های دانش آموزی؛ بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، پیشتازان و فرزانگان و مربیان سازمان دانش‌آموزی، دانش آموزان استثنایی در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید رجایی رامسر برگزار می شود.
وی با اشاره به حضور بیش از 4هزار و 500 دانش آموز و 19هزار مربی به تعداد نفر روز در اردوگاه رامسر و فعالیت‌های جنبی آن اظهار کرد: هر دانش‌آموز و هر گروه اردویی در چهار فعالیت اصلی آموزش‌های فنی و تخصصی درون اردوگاه، فعالیت‌های تربیت‌بدنی و مهارت‌های جسمی در فضاهای ورزشی و عمومی اردوگاه، استفاده از اردوگاه ساحلی و قایق‌سواری و آشنایی با جنگل و مهارت‌های مرتبط در اردوی نیم‌روزه صفارود شرکت خواهد کرد.
کریمی گفت: علاوه بر این اردوها، برگزیدگان مسابقات فرهنگی، هنری و قرآن، نماز و عترت در شهر تهران به شهرهای نیشابور، اردبیل و مشهد اعزام شده و در مرحله کشوری این مسابقات شرکت خواهند کرد.
وی افزود: جلسه معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی مناطق شهر تهران برای نظارت بر برگزاری مطلوب اردوهای دانش آموزی و تمهیدات بیشتر در این زمینه روزهای 10 تا 12 تیرماه در رامسر برگزار می‌شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.