عزت الله خانمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: آمار یاد شده حاکی از افزایش 20 درصدی حضور گردشگران در تعیلات نوروز در شمیرانات دارد.
وی گفت: آمار یک میلیون و 145 هزار نفری مربوط به بازدید از حوزه شهر ها و بخش های شمیرانات است.
خانمحمدی با اشاره به فعالیت ستاد تسهیلات سفر این شهرستان افزود: تجهیز 120 مدرسه بمنظور اسکان گردشگران و مسافران نوروزی از جمله مصوبات این ستاد بوده است.
وی عنوان کرد: در تعطیلات نوروز، 60 چادر انتظامی و امنیتی در بوستانها و اماکن عمومی شمیرانات برپا شده است.
فرماندار شمیرانات، راه اندازی اتوبوس ویژه گردشگری برای اولین بار در شمیرانات از سوی شهرداری منطقه یک، برگزاری جشن های آیینی در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد، برپایی ایستگاه های راهنمایی گردشگران و توزیع بروشور و ارائه اطلاعات گردشگری در سطح مناطق شهری و روستایی، را از برنامه های ستاد تسهیلات سفر و موجب افزایش حضور گردشگران عنوان کرد.
وی تاکید کرد: ستاد تسهیلات و ستاد مدیریت بحران تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داده و آماده باش هستند.
شهرستان شمیرانات در شمال استان تهران با داشتن چهار شهر( تجریش، لواسان، اوشان-فشم-میگون و شمشک) و 2 بخش لواسانات و رودبارقصران به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی کوهستانی و داشتن مناطق طبیعی زیبا، کاخ موزه ها و امامزادگان واجب التعظیم، مقصد گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی استان تهران است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.