امیر بذرافشان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : طرح امداد ونجات جاده ای ویژه نوروز از 25 اسفندماه سال گذشته در محور امام رضا (ع) آغاز شده که تا کنون تنها دو تصادف منجر به جرح در این محور رخ داده است.
وی گفت : طرح امداد و نجات ویژه نوروز به منظور ارتقاء سطح ایمنی سفرهای نوروزی،خدمت رسانی به مسافران ،اطلاع رسانی به میهمانان و گردشگران به ویژه زائران مرقد مطهر امام رضا (ع) که از مسیر پاکدشت عبور می کنند اجرا می شود.
بذرافشان افزود: طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر با بهره گیری از نیروهای داوطلب و کادر در دو بخش امداد و نجات و راهنمای مسافران نوروزی در دو پایگاه ثابت شهدای مظفر و ثامن الحجج (ع) اجرا می شود.
بذرافشان تصریح کرد: در بخش امداد جاده ای، دو پایگاه ثابت در ورودی و خروجی پاکدشت دایر بوده و خدمات امدادی خود را به صورت 24 ساعته به مسافران ارائه می کنند.
وی افزود: با توجه به حجم بالای سفرهای نوروزی از محور امام رضا (ع) برای عزیمت به مشهد مقدس، یک پایگاه سیار نیز خدمات خود را به مسافران ارائه می کنند ضمن اینکه مرکز هلال احمر پاکدشت به عنوان پایگاه پشتیبانی خدمات شبانه روزی خود را به مسافران ارائه می دهند.
وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته ، از پنجم تا دهم فروردین ماه ، یک فروند بالگرد با استقرار در پایگاه ثامن الحجج(ع) به مسافران خدمت رسانی می کند.
به گفته رئیس جمعیت هلال احمر پاکدشت در طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر 15 دستگاه آمبولانس ، خودرو نجات ، خودروی عملیات و موتور آمبولانسی ، پزشک ، بهیار ، پرستار خدمات خود را به مسافران ارائه می کنند.
شهرستان پاکدشت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران در مسیر جاده امام رضا (ع) واقع شده است.
این شهرستان از قطب های تولید گل و گیاه کشور است و مسافران می توانند در مسیر خود از گلخانه های تولید گل نیز دیدار کنند.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7254 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.