منصور حاجی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت غربالگری اتباع خارجی استان تهران که با حضور معاون استاندار تهران در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: علاوه بر اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، ۱۷ دستگاه دیگر در خصوص اتباع فعالیت می‌کنند که وحدت رویه و همکاری این دستگاه‌ها در حوزه غربالگری کرونا نیز می‌تواند به نتایج مطلوب ختم شود.

وی گفت: اداره کل اتباع استانداری تهران آمار کاملی از اتباع مجاز ساکن در مناطق مختلف و شهرستان‌های استان را در اختیار دارد که با استفاده از این اطلاعات تا کنون بیش از نیمی از اتباع در طرح غربالگری کرونا شرکت داده شده‌اند.

حاجی تصریح کرد: جمعیت اتباع، شناور و پراکنده است ولی می‌توان با اطلاعاتی که در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار دارد، اتباع غیرمجاز را نیز شناسایی و سلامتی آنان را مورد ارزیابی قرار داد.

وی گفت: اتباع خارجی و افغانستانی مقیم ایران اسلامی، همچون دیگر شهروندان ایرانی در صورت ابتلا به بیماری کرونا، از خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی استفاده کرده و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.


۹۷ درصد از جامعه هدف غربالگری کرونا شده‌اند

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهداء استان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای ۹۷ درصدی طرح غربالگری در استان تهران، از همکاری مستقیم سپاه و وزارت بهداشت در بررسی سلامتی مردم خبر داد.

سرهنگ پاسدار علیرضا حیدرنیا افزود: اطلاعات ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان استان تهران در سامانه سیب ثبت شده که با همکاری صورت گرفته بین سپاه و وزارت بهداشت، ۹۷ درصد از این افراد، مورد غربالگری کرونا قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: در حوزه اتباع خارجی مقیم استان تهران نیز اقدامات بسیار مناسبی در حوزه غربالگری صورت گرفته که این مهم با همکاری وزارت بهداشت، استانداری تهران، فرمانداران و مسئولان شهرستانی در حال اجرا است.

حیدرنیا گفت: فعالیت هیأت‌های مذهبی اتباع خارجی در استان تهران نیز فرصت مناسبی در اختیار مسئولان قرار داده تا بتوان افراد بیشتری از این جامعه را در غربالگری کرونا شرکت داد.

وی افزود: تعداد زیادی از دانش‌آموز اتباع نیز در مدارس استان تهران مشغول به تحصیل می‌باشند که همکاری آموزش و پرورش نیز می‌تواند زمینه شناسایی و سنجش سلامت آنان را فراهم کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.