اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در جریان دویست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، تذکراتی را ارایه کردند.

دلیل تکمیل نشدن خطوط مترو

«محمود میرلوحی» عضو دیگر شورای شهر تهران در تذکری اظهار داشت: ۵۱۰ میلیارد تومان اوراق قرضه برای مترو تهران توسط بانک آینده فروخته شده ولی در واریز اعتبار این اوراق توسط بانک مربوطه تعلل صورت گرفت.  

وی افزود: در این زمینه قبلاً به رئیس کل بانک مرکزی تذکر و هشدار داده بودم که متأسفانه هیچ اقدامی انجام نشد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در حال مطرح کردن این موضوع با معاون اول رئیس‌جمهور هستیم که امیدوارم اقدامات مؤثر در  این راستا انجام شود.

میرلوحی یادآور شد: عدم توجه به این مسأله سبب آسیب به مترو و تأخیر در بهره‌برداری شده است.

کارت بلیت رایگان خبرنگاران به درستی به دست شان نرسید

«شهربانو امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در این جلسه گفت: متاسفانه کارت بلیت رایگان در سال ۹۸ به خبرنگاران به درستی تخصیص پیدا نکرده است.

امانی گفت: به شهرداری براساس قانون اجازه داده شده بود تا به خبرنگارانی که از سهمیه ورود به محدوده مرکزی با وسیله شخصی استفاده نمی کنند با خبرنگاران فاقد خودرو کارت بلیت رایگان داده شود.

عضو شورای تهران افزود: براساس گزارش های دریافتی خبرنگاران متعددی جهت دریافت کارت بلیت یک ساله مدارک خود را ارایه کرده اند اما به آنها تخصیص داده نشده است.

وی تاکید کرد: سال جاری رو به پایان است و تعداد زیادی از خبرنگاران نتوانسته اند از این امتیاز تشویقی استفاده کنند.

امانی گفت: امیدوارم در سال آینده ساز و کاری تعریف شود تا خبرنگاران بتوانند از این امکان قانونی بهره مند شوند.

گلایه از بی توجهی به پارک‌های جنگلی تهران

«سید آرش حسینی میلانی» عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران هم در این جلسه تاکید کرد: پارک‌های جنگلی شهر تهران به عنوان کمربند سبز و ریه‌های تنفسی این شهر با قدمت ۵۰ ساله، متأسفانه به دلیل برخی از بی‌توجهی‌ها و خطاها شاهد کاهش وسعت و استفاده خارج از ظرفیت از این پارک‌ها بوده‌ایم.  
 
وی افزود: پارک‌های جنگلی قدمتی ۵۰ ساله دارند که ما موظف به توسعه این پارک‌ها و حراست از دارایی‌های سبز تهران هستیم اما متاسفانه برخی از این پارک‌ها، دچار کاهش سطح شده‌اند.

میلانی افزود: به طور مثال، پارک جنگلی سرخه حصار از سال ۶۹ تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هکتار از اراضی‌اش را به تاسیسات دیگر شهری واگذار کرده و در مورد پارک چیتگر هم شاهد چنین وضعیتی هستیم.  

عضو شورای تهران از شهرداری تهران خواست مطالعات ارزیابی زیست محیطی طرح‌های توسعه‌ای در پارک‌های جنگلی را تهیه و به شورای شهر ارسال کند.

انتقاد از رویه دولت در عدم اعلام تعطیلی

«حجت نظری» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران هم در این جلسه اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید، مردم کشورمان روزهایی پرالتهاب را درپی شیوع ویروس کرونا پشت سر می‌گذارند و در این میان، تهران به‌عنوان استانی با بیشترین تعداد مبتلا، جزو استان‌هایی است که نگرانی‌های زیادی در مورد آن وجود دارد.  

وی افزود: از طرف دیگر جای تعجب فراوان است که چطور دولت همزمان با توصیه به مردم برای خانه‌نشینی، اقدام به اعلام تعطیلی در کشور یا حداقل در استان‌های دارای نرخ بالای شیوع نکرده است.

نظری ادامه داد: چطور صداوسیما در میان برنامه‌هایی که در آن مردم را به خانه‌نشینی دعوت می‌کند، تبلیغاتی را پخش می‌کند که لازمه‌اش حضور مردم در مراکز خرید و اماکن تجمعی است؟

وی افزود: حال در این ایام که مردم به خانه‌نشینی و انجام الکترونیک و غیرحضوری کارها تشویق می‌شوند، لازم است شهرداری تهران نیز مواردی را رعایت کند.  

عضو شورای تهران عنوان کرد: در همین راستا لازم است فروشگاه شهروند و پررنگ‌تر از آن سازمان میادین میوه و تره‌بار شرایط فروش آنلاین و اینترنتی برای تمام مردم شهر را فراهم کنند.

وی تأکید کرد که متاسفانه مراکز معاینه فنی همچنان فعالند که در این خصوص نیز امیدوارم تدبیری برای تعطیلی این مراکز اندیشیده شود.

وی همچنین گفت: در میان موارد ذکر شده، گرچه امکان پرداخت اینترنتی و غیرحضوری فراهم شده است، اما با توجه به اینکه همچنان شماری از مردم با مراجعه به بانک‌ها و حتی کافی‌نت‌ها اقدام به پرداخت این عوارض می‌کنند، پیشنهاد من این است که مهلت پرداخت این عوارض تمدید شود.

نظری اظهار داشت: در مورد زباله‌گردی و کودکان کار هم نگرانی جدی وجود دارد و علیرغم آنکه شهرداری تهران اعلام کرده که در حال حاضر هیچ‌گونه تفکیک زباله انجام نمی‌شود، اما همچنان زباله‌گردها و کودکان زباله‌گرد در سطح شهر دیده می‌شوند.

عضو شورای تهران ادامه داد: لازم است هرچه سریعتر با این موارد برخورد و مشخص شود که آیا این افراد وابسته به پیمانکاران هستند یا خیر، یا حتی در موارد مشاهده موارد مذکور، با پیمانکار آن منطقه برخورد شود.  

وی تاکید کرد: مهم‌ترین اتفاق، تعطیلی مدیریت شهری و بهرگیری از دورکاری درکنار دستگاه‌های دولتی است که به‌عنوان یکی از اعضای شورای شهر انتظار دارم هیات رییسه شورا و نیز شهردار محترم در  مورد آن تصمیم عاجل بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.