«غلامحسین محمدی» عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دستور شهردار تهران، از امروز ۱۰۰ تیم آتش نشانی با تجهیزات کامل در قالب طرح مبارزه با کرونا فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: همه میادین، فروشگاه های پرتردد، ایستگاه های مترو و اتوبوس، محل های اسکان کارگری، سرویس های عمومی و مبلمان شهری تا عبور از بحران به صورت روزانه ضدعفونی می شوند.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران که مسئولیت سخنگویی در حوزه اقدامات شهرداری علیه ویروس کرونا را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: تیم های آتش نشانی به صورت ۶ نفره از امروز (سه شنبه) مشغول پاکسازی اماکن عمومی تحت پوشش شهرداری تهران شده اند.

تجهیزات آتش نشانی ضدعفونی می‌شود

 سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از برنامه های ثابت این سازمان، تمیز و ضدعفونی کردن ایستگاه ها و تجهیزات آتش نشانی است که معمولا روزهای جمعه هر هفته به این کار اختصاص داشت.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که تهران درگیر ویروس کرونا شد، اقدامات بهداشتی و ضدعفونی ایستگاه‌ها به صورت جدی تری در دستور کار قرار گرفته و فاصله زمانی بین ضدعفونی کردن ایستگاه‌ها و تجهیزات کاهش پیدا کرده است.

ملکی افزود: همچنین تمامی ۱۳۱ ایستگاه آتش نشانی شهر تهران به وسایل بهداشتی همچون ژل های ضدعفونی کننده مجهز شده است.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» از دی ماه گذشته در استان ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از ۷۰ کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد.

شمار کل مبتلایان به این بیماری تا امروز ۹۲ هزار و ۱۸۲ مورد گزارش شده است که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۲۹۳ نفر بهبود یافته اند و ۳ هزار و ۱۳۱ نفر نیز جان باخته اند.

ایران با دو هزار و ۳۳۶ ابتلا، ۷۷ فوتی و ۴۳۵ بهبود یافته، سومین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین - مهد ویروس-  با ۸۰ هزار و ۱۵۲ مورد و  کره جنوبی با ۵ هزار و ۱۸۶ مورد ابتلا به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.