علیرضا شمس دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین روز یکشنبه در این نشست گفت: کشور در ماه‌های اخیر با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه بوده که امید می‌رود تا در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، با برگزاری انتخابات پرشور، کام مردم ایران اسلامی شیرین شود.
وی افزود: برگزاری انتخابات بر اساس پنج اصل عدالت محوری، تعامل بین هیأت‌های اجرایی و نظارت، امانتداری ، قانون‌مداری و بی طرفی برگزار می‌شود تا همه به نتیجه یک هدف واحد که همان برگزاری انتخابات با شور و شعور است دست پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: هیأت‌های نظارت، اجرایی، بازرسی و نامزدها یک هدف واحد مقدس در برگزاری پرشور انتخابات دارند و هر کس باید به وظیفه خود که همان عمل به قانون است، به درستی عمل کنند.
شمس افزود: دستگاه قضا بر اساس وظیفه ذاتی خود بدون دخالت در روند اجرای انتخابات، در حوزه پیشگیری و مقابله با تخلف و جرائم ورود کرد و در این مسیر طبق قانون با هر نوع جرم و تخلف در حوزه انتخابات برخورد می‌کند.
وی گفت: رعایت اخلاق اسلامی، پرهیز از تخریب کاندیدای رقیب، جلوگیری از نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و بستن افترا به دیگران به ویژه در فضای مجازی از جمله تخفلاتی است که قابل تعقیب و پیگیری است.
دادستان عمومی و انقلاب ورامین با اشاره به فعالیت برخی از نامزدهای انتخابات در فضای مجازی گفت: این فضا، تیغ دولبه‌ای است که اگر به درستی مدیریت نشود، می‌تواند آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد، فضای مجازی طی ماه‌های گذشته در رصد کامل قرار داشته و با هر گونه تخلف و بی اخلاقی برخورد می‌شود تا افراد سودجو به نفع خود از آن بهره نبرند.


پخش شب‌نامه و راه‌اندازی کارناوال تبلیغاتی ممنوع است
رئیس دادگستری ورامین نیز در این جلسه گفت: شعار نویسی، پخش شب نامه ،راه اندازی کاروان های تبلیغات و ااقدام به بیان اعتراض در قالب کاروان تخلفاتی انتخاباتی که در صورت احراز بودن جرم، با متخلفین برخورد شدید از جمله جریمه نقدی، حبس و انفصال از خدمات دولتی خواهد شد.
علی اکبر میرزاخانیان افزود: نامزدهای انتخاباتی با پرهیز از دادن وعده‌های انتخاباتی غیر واقعی، عدم تبلیغات زود هنگام و خارج از مهلت قانونی، عدم نصب عکس، پوستر و اقلام تبلیغاتی خارج از محل های تعیین شده ،تهدید و ترغیب رای اولی‌ها جهت اخذ رای به نفع کاندیدای خاص و دادن کارت هدیه به عناوین مختلف از جمله تخلفاتی است که با آن برخورد می‌شود.
وی تصریح کرد: دعوت از برخی شخصیت‌ها و چهره‌ها به نفع کاندیدایخاص، وعده انتصاب در ادارات،اظهارات تخریبی و تهدیدی علیه دیگر کاندیدا، توزیع اقلام و وجه نقد ،استفاده از بلندگوی سیار، دامن زدن به اختلافات قومی و قبله ای ،استفاده از نماد و رنگ در ستادهای تبلیغاتی و راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی خودرویی، جمع آوری شناسنامه برای خرید رأی  و استفاده از عکس و پوستر روی خودروهای عمومی جرم محسوب می‌شود.


نامزدهای انتخابات قبل از آغاز تبلیغات قانون را مطالعه کنند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک نیز در این جلسه از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواست تا پیش از آغاز تبلیغات رسمی، قانون انتخابات را به خوبی مطالعه کنند تا اقدامی خلاف قانون انجام نشود.
حجت الاسلام احدالله سینکایی افزود: بر اساس قانون، دادستان‌های شهرستان‌ها به عنوان عضو اصلی در کنار  دیگر عوامل اجرایی انتخابات قرار دارند تا از بروز هر گونه تخلف جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد: در شهرستان قرچک، همانند سایر شهرستان‌ها، پس از اعلام رسمی آغاز انتخابات، فعالیت ستاد شهرستان با حضور فرماندار و عوامل اجرایی برگزار شده و تمامی مراحل طبق برنامه زمان‎‌بندی شده اجرا گردیده است.
وی افزود: امروز افراد تایید صلاحیت شده آماده میشوند تا نظرات و افکار مردم را به خود جلب کرده تا پس از کسب آراء مردم، بر کرسی مجلس تکیه بزنند.
وی افزود: اگر در جریان انتخابات، انسان‌های قوی، متدین، انقلابی و درستکار مسئولیت نمایندگی مجلس را بر عهده بگیرند، کارهای مهمی را برای کشور انجام می‌شود.
سینکایی با بیان این که شعبه سوم بازرسی ویژه تخلفات انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب قرچک تشکیل شده از داوطلبین انتخابات خواست تا پیش از آغاز تبلیغات، قانون انتخابات را به خوبی مطالعه کنند تا ناخواسته مرتکب تخلف نشوند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه دوم اسفندماه برگزار می‌شود.
حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس دارد.
تا کنون صلاحیت ۲۷ نفر برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین تأئیدشده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.