امید سراجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی در بخش کراس کانتری کوهستان در رده سنی مردان و زنان در بخش بزرگسالان و تیم ملی کمتر ۲۳ سال دختران به مدت یک روز(چهارم دی ماه) در اطراف دریاچه چیتگر تهران انجام شد.

وی ادامه داد: در بخش مردان فرهاد شکری(جایگاه نخست) و در رده زنان بزرگسال نیز فرانک پرتو آذر، مونا فرح‌بخشیان و شیرین زرین کلاه از تهران توانستند جایگاه اول تا سوم را کسب کنند.

به گفته سراجی در بخش دختران کمتر از ۲۳سال نیز مهسا ماویز جایگاه نخست را از آن خود کرد.

رییس هیات دوچرخه سواری استان تهران با بیان اینکه مسابقات قهرمانی آسیا(۲۰۲۰) اواسط بهمن ماه در کشور اندونزی(جنوب شرق آسیا) برگزار خواهد شد افزود: نمایندگان تهران توانستند در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در بخش امدادی(ری‌لی) متشکل از فراز شکری، فرانک پرتو آذر و مهسا ماویز پس از ژاپن میزبان و قراقستان، جایگاه سوم آسیا را کسب کنند.

توسعه دوچرخه سواری در پایتخت نیازمند فرهنگسازی است

سراجی با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی مردم را به سمت استفاده از دوچرخه سواری تشویق کرد، گفت: فرهنگ سازی و آموزش می بایست شهروندان را به امر دوچرخه سواری علاقه مند کرد چرا که توسعه این ورزش می تواند سوای کاهش آلودگی، سلامتی و نشاط اجتماعی را افزایش دهد.

رییس هیات دوچرخه سواری استان تهران در خصوص دوچرخه های اشتراکی بیدود که در تهران فراگیر شده بود گفت: این شرکت در اختلاف مالی با شهرداری تهران، فعالیت خود را متوقف کرد و می طلبد چنین شرکت هایی برای کاهش آلودگی و روان سازی ناوگان حمل و نقل عمومی گسترش یابند.

وی اضافه کرد: هم اینک منطقه شش تهران(بلوار کشاورز تا هفت تیر) تنها مسیر تردد استاندارد دوچرخه در پایتخت بشمار می رود که زیر ساخت آن وجود دارد اما به علت نبود آموزش و فرهنگسازی، محل گذر و جولان‌گاه موتور سیکلت سواران شده است.

سراجی با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوای پایتخت یک نهاد نمی تواند متولی این معضل باشد گفت: باید در این رابطه دستگاههایی از جمله استانداری، اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، محیط زیست، شهرداری تهران وارد میدان شده تا بتوانند با همدلی این مشکل را مرتفع کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.