حسن خلیل آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ با اشاره به بیست و یکمین دوره انتخابات شهردار مدرسه که ۲۰ آبان ماه در بیش از ۴۰۰ مدرسه دوره اول متوسطه پایتخت برگزار می‌شود، گفت: نام اولیه طرح، «مشارکت دانش‌آموزان در امور شهر تهران در اوقات فراغت» بود، از این رو می‌توان تاثیر این امر در مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در امور شهری را مثبت دانست.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان، شهروندان فعلی و آینده شهر هستند، گفت: این عزیزان باید در زمینه اجتماعی شدن و مسئولیت پذیری آموزش ببینند و آن را تمرین کنند، قوانین و مقررات شهر و شهرداری را بشناسند تا در آینده عنصر مفیدی برای شهر تهران باشند.  

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا افزود: اعضای شورای شهرها و شهرداران در آینده از میان همین دانش آموزان انتخاب می‌شوند، لذا آموزش به این افراد و همکاری گرفتن از آنان در اداره امور شهری می‌تواند به آینده شهر کمک کند.  

خلیل آبادی بهترین مکان برای آموزش شهروندی و افزایش حس مسئولیت‌پذیری نسبت به شهر را مدارس خواند و اظهار کرد: طرح شهردار مدرسه می‌تواند مسئولیت اجتماعی دانش‌آموزان را افزایش دهد و می‌تواند تمرین مناسبی باشد برای رفتاری که یک شهروند باید از خود بروز دهد تا شهری زیست‌پذیر داشته باشد.  

وی ادامه داد: از همکارانم در مدارس و مسئولان مربوطه که در این زمینه فعالیت می‌کنند، تقاضا دارم، این طرح را امری جدی تلقی کنند و انتخابات آن را به صورت نمایشی برگزار نکنند، این انتخابات باید با در نظر گرفتن تمامی امکانات و تمهیدات برگزار شود و دانش آموزان نیز باید برای مشارکت در این انتخابات تشویق شوند.  
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: مسئولان مربوطه باید در اداره مدارس و حتی امور شهری از شهرداران مدارس نیز بهره گیرند، اگر شهردار مدرسه انتخاب شود و نقشی در اداره مدرسه نداشته باشد، فعالیت بیهوده‌ای صورت گرفته و در آینده نیز بازخوردی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.