حجت الاسلام حسین توسلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پردیس ضمن گرامیداشت دهه وقف در جمع نمازگزاران اظهار داشت:  خیرین در زمان گذشته براساس نیاز جامعه منابع مالی خود را وقف جامعه می‌کردند و امروز نیز باید این توجه را داشته باشند.

وی با اشاره به درایت خیرین زمان گذشته دررفع نیازهای آن دوره خاطر نشان کرد: در مسیر شهر یزد زمین‌ها و باغاتی وقف شده بود تا در آمد آن صرف هزینه خرید کفش و لباس زائرانی شود که برای حرم امام رضا پیاده روی میکردند.

امام جمعه شهر پردیس گفت: آنها با وجود نداشتن سواد ظاهری درک درستی از نیازهای مردم در آن دوره داشتند.

توسلی با بیان اینکه نیازهای امروز ما نسبت به گذشته متفاوت است، خاطر نشان کرد:  وقف زمین برای توسعه فضای موشکی، توسعه فناوری هسته ای، هوا فضا در کشور افرادی برای توسعه و فضا نشان از درایت واقفان در این دوره دارد.

وی با اشاره به اهمیت وقف برای مراکز آموزشی و تربیتی اظهار داشت: وقف برای توسعه حوزه های علمیه، مراکز آموزشی و تربیتی، تربیت دانشجویان در رشته های عمومی و تخصصی و رشته های محوری و اساسی برای توسعه علوم ضرورت دارد.

وی ضمن تقدیر از دو بانوی مرحومه خیر واقف شهرستان، اظهار داشت: مهمترین موقوفه شهرستان مربوط به شرف النسا در کرشت است که یک هزارو هشتصد هکتار زمین را برای امام حسین (ع) و روضه خوانی وقف کردند و آسیه خانم دو دانگ و نیم از تمام واحدهای مسکونی سیاهرود بومهن، شهرک کشاورزی در بومهن  را وقف کردند که حق موقوفه آن باید به دقت و درستی در راستای نیات مرحومه هزینه شود.

امام جمعه شهر پردیس با اشاره به اختلاس‌های میلیاردی خاطر نشان کرد: امروز بیش از هر چیزی به تخصص با تعهد نیاز داریم و نتیجه تخصص بی تعهد مشکلات مالی فراوانی است که در گوشه و کنار کشور ایجاد شده است.

توسلی گفت: با وجود منابع غنی زیر زمینی و فرا زمینی معیشت مردم به تنگی و سختی می گذرد و مسولین به جای نظارت بر عملکرد اقتصادی همه اقشار جامعه تنها عملکرد برخی افراد ضعیف را زیر ذره بین نظارت قرار می دهند.

وی درادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت  امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: زمان حیات حضرت رسول دوره تنزیل بود و پس از رحلت ایشان و در زمان حضور معصومین (ع) دوره تاویل را داشتیم و در حال حاضر در زمان غیبت به سر می بریم.  

شهرستان پردیس با بیش از 270 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.