مجید صفری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به فعالیت های شورای مشورتی جوانان این شهرستان با بیان اینکه تشکیل این شورا به عنوان یکی از سیاست های اصلی شهرستان مد نظر قرار دارد، اظهار داشت: تشکیل این شورا به منظور بهره گیری از استعدادها و ظرفیت های جوانان شهرستان شکل گرفته است.
وی افزود: با توجه به اینکه شناسایی و جذب جوانان دارای استعداد از اولویت های این شورا محسوب میشود، بدین منظور سامانه ای به نام جوانان دماوند www.javandmv.ir راه اندازی شده و تاکنون حدود 100 نفر از جوانان در این سامانه ثبت نام کردند که انتظار می رود این میزان افزایش یابد.
فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه هیچ جوانی نباید از دایره شمول شورای مشورتی جوانان به عنوان یک شورای فراگیر خارج شود، خاطر نشان کرد: باید بتوانیم هم در بخش مرکزی و هم در بخش رودهن به صورت متمرکز فعالیت این شورا را پوشش دهیم.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف شورا سهولت در برقراری ارتباط جوانان با سایر ادارات سطح شهرستان است، عنوان کرد: اعتقاد داریم استفاده از ظرفیت ها نیاز به حمایت دارد و که در این راستا نقش خیرین و معتمدین در این خصوص تاثیرگذار است.
صفری با اشاره به اینکه تدوین اساسنامه شورای مشورتی در مراحل پایانی قرار دارد، اضافه کرد: 8 کارگروه تخصصی در این شورا با توجه به نیازهای شهرستان فعالیت دارند که در نظر داریم یکی از مهم ترین مصوبات این کارگروه ها را که راه اندازی خانه جوان شهرستان است، به مرحله اجرا رسانیم.
وی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته قطعه زمین جهت احداث مشخص و طرح اولیه آن نیز آماده شده است و نیازمند طرح در کمیته برنامه ریزی و تامین اعتبار و ورود به مرحله عملیاتی است.
فرماندار شهرستان دماوند اشتغال و مسکن را از دیگر نیازهای مهم جوانان برشمرد و افزود: در سال جاری با تقویت حوزه اقتصادی و رونق تولید می توانیم حوزه اشتغال جوانان را فراهم و از فرصت های شهرستان در بحث اشتغال زایی بهره مند شویم.
صفری به ایجاد زمینه اشتغال در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: در بحث اشتغال جوانان تمام این موارد مد نظر قرار است که همین امر موجب شده تا نرخ بیکاری در شهرستان کمتر از نرخ بیکاری در سطح استان باشد.
وی با بیان اینکه در بخش مسکن جوانان در حوزه شهری و روستایی با حمایت بنیاد مسکن و دیگر دستگاه های مربوطه جهت امکان واگذاری زمین به جوانان مذاکرات لازم صورت گرفته است، گفت: لازمه فراهم سازی زمینه های مناسب منوط به نظر سنجی و داشتن اطلاعات کافی است.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: جوانان برای دریافت تسهیلات بانکی در بخش تولید و مشاغل خانگی با تشکیل یک تعاونی و به صورت جمعی می توانند از این مزایا برخوردار شوند.
صفری مطالبه گری جوانان را یکی از اهداف تقویت این شورا دانست و خاطر نشان کرد: در راستای نهادینه کردن و استمرار این شورا، باید به گونه ای گام برداریم که روز به روز قوی تر عمل کنند و این منوط به مطالبه گری خود جوانان نیز هست.
وی با تاکید بر اینکه تغییر در ساختار برخی شوراها و سیاست ها باعت صدمه دیدن مردم می شود: نهادینه کردن ساختارها از اهمیت خاصی برخوردار است و نباید متکی به شخص بود بلکه باید تشکیلاتی و ادامه دار عمل کرد تا منجر به اعتماد جوانان شد.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه در شورای مشورتی جوانان هیچ گونه جناح بندی خاصی وجود ندارد، تاکید کرد: به هیچ وجه فعالیت این شورا یک همایش و برنامه تبلیغاتی نبوده و مبتنی بر یک اساسنامه و دستورالعمل ابلاغی و برگزاری جلسات آن به صورت رسمی است.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.