به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از اهالی ادب و هنر از جمله فاضل نظری و مصطفی رحماندوست شاعران معاصر در این برنامه حضور خواهند داشت.
پخش کلیپ برنامه های خانه موزه، شعرخوانی مصطفی رحماندوست و فاضل نظری، رونمایی تور مجازی موزه و تمبر یادبود چهلمین سالگرد استاد مطهری بخشی از برنامه های خانه موزه شهید مطهری در ویژه برنامه بزرگداشت هفته معلم است.
استاد شهید مرتضی مطهری متولد 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان، استاد فلسفه و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود، وی قبل از انقلاب اسلامی استاد دانشگاه تهران بود و بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.
مهمترین خدمات استاد مطهری در طول حیاتشان ارائه ایدئولوژی اصیل اسلامی از طریق درس و سخنرانی و تألیف کتاب است. این امر به خصوص در سال های 1351 تا 1357 به خاطر افزایش تبلیغات گروه های چپ و پدید آمدن گروه های مسلمان چپ زده و ظهور پدیده التقاط به اوج خود می رسد، در این سال ها استاد شهید با همکاری تنی چند از شخصیت های روحانی، «جامعه روحانیت مبارز تهران» را بنیان می گذارد.
شهید مطهری به یک نهضت اسلامی معتقد بود و برای اسلامی کردن محتوای نهضت تلاش های ایدئولوژیک بسیاری کرد. از جمله مهمترین این اقدامات می توان به کمک به تأسیس حسینیه ارشاد در سال 1346 اشاره کرد.
استاد مطهری 11 اردیبهشت ماه 1358 پس از بازگشت از یکی از جلسات فکری سیاسی توسط یکی از اعضای گروه فرقان ترور شد و به شهادت رسید.
امام خمینی (ره) در پیام تسلیت خویش به مناسبت شهادت استاد فرمودند: «مطهری شخصیتی بود که عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجروی ها و انحرافات مبارزه سرسختانه کرد.».
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند یازده اردیبهشت ساعت 16به خانه موزه استاد شهید مطهری واقع در خیابان دکتر شریعتی، خیابان شهیدکلاهدوز (دولت)، نرسیده به حسینیه یزدی ها، نبش بن بست صدرا، شماره 116 مراجعه کنند.
تهرام/7245//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.