مجید صفری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان، با بیان اینکه نظارت برامنیت غذا باید به عنوان یک سیاست در شهرستان به صورت قوی مورد پیگیری قرار گیرد، اظهار داشت: دماوند، شهرستانی مسافرپذیر است که علاوه بر توجه به شهروندان، مسافران نیز جهت تهیه غذا و استفاده از رستوران ها باید احساس امنیت داشته باشند.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه کوتاهی در حوزه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی قابل بخشش نیست، اظهار داشت: بهداشت، درمان و امنیت غذایی با جان مردم در ارتباط است که عدم توجه به این موضوعات جای توجیه ندارد.
این مقام مسئول بر لزوم تهیه دستگاه‌ پیش‌سردکن جهت استفاده در کشتارگاه رودهن توسط شهرداری رودهن تاکید کرد و افزود: نظارت بر کشتارگاه های دماوند با دقت صورت گیرد و اگر با مشکلاتی مواجه است، تا برطرف شدن آن، محل دیگری در این خصوص تامین شود؛ اداره محیط زیست هم باید تاکنون در این خصوص ورود می‌کرد و پاسخگو بود.
وی ادامه داد: کشتارگاه رودهن یکی از مهمترین کشتارگاه های شهرستان است که بارها توسط نهادهای مربوطه به شهرداری رودهن تذکر داده شده ولی متاسفانه همچنان اقدامی صورت نگرفته است.
صفری با اشاره به برطرف شدن مشکل سوخت اورژانس منطقه، گفت: این مهم باید مورد پیگیری قرار گیرد و معطلی اورژانس برای جایگاه و کارت سوخت بی‌معناست؛ وجود یک تانکر سوخت ذخیره در اورژانس یک ضرورت است تا در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.
فرماندار دماوند ضمن گلایه از نیروی انتظامی و دیگر نهادهای مربوطه در خصوص داروهای معدومی کشف شده طی ماه های اخیر، تصریح کرد: معدوم سازی داروها باید ظرف مدت چند روز انجام می شد ولی چندین ماه از این موضوع می‌گذرد و اقدامی صورت نگرفته است.
وی همچنین با اشاره به ساماندهی زباله های پسماند و عفونی نیز گفت: جمع‌آوری پسماندهای عفونی باید تحت شرایط ویژه‌ای صورت گیرد و ادغام آنها با سایر زباله‌ها می‌تواند فاجعه‌ انسانی و زیست‌محیطی به همراه داشته باشد؛ پیگیری این مهم در اولویت قرار گیرد.

**چهار آمبولانس دیزلی اورژانس دماوند نیازمند تامین سوخت است
عبدالرحمان رزمگه، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دماوند در این خصوص گفت: متاسفانه تنها جایگاه سوختی که آمبولانس های دماوند به آن دسترسی دارند، جایگاه سوخت بعثت است که کارت سوخت تنها تا ساعت 14 در دست مسئول قرار دارد و پس از آن باید به صورت آزاد سوخت‌گیری کنیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد 9 هزار و 248 مورد مأموریت منجر به اعزام آمبولانس در شهرستان داشتیم که تعداد سه هزار و 275 مورد تصادفی بود اما با وجود تعداد بالای تصادفات، شاهد کاهش تعداد مرگ و میر در منطقه بودیم.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دماوند گفت: از 25 اسفند تا 17 فروردین، 499 مأموریت و یکصد و 61 مورد تصادف داشتیم؛ همچنین با برپایی دو ایستگاه سلامت، تعداد 378 مورد مراجعه حضوری به ایستگاه‌ها صورت گرفت.
عباس صفری، شهردار دماوند نیز از خرید دستگاه پیش سردکن برای کشتارگاه دماوند، ساماندهی دپوی موقت زباله در داخل شهر، ایجاد مرکز بازیافت در منطقه گندک دماوند، اجرای پروژه تصفیه خانه کشتارگاه و تبدیل پساب آن به آب کشاورزی، افتتاح خانه بهداشت منطقه مشا در هفته سلامت به همت شهرداری، ساماندهی سگ های بلاصاحب، وجود سرویس بهداشتی در شهر اشاره کرد و این اقدامات را از جمله خدمات صورت گرفته در حوزه بهداشت و سلامت این نهاد شهری دانست.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.