به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید لواسانی در خطبه های این هفته نماز عبادی - سیاسی جمعه لواسان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی مذکور افزود: وزیر امور خارجه و وزیر کشور که در آبان ماه از مذاکره با پاکستان و امنیت مرزها خبر داده بودند، حال باید پاسخگوی این ناامنی و جنایت باشند.
وی ضمن عرض تسلیت و تبریک شهادت مرزبانان سپاه پاسداران، با اشاره به سخن حضرت سجاد (ع) اظهار داشت: شهادت برای ما کرامت است؛ این شعار رسمی و یکصدای ملت، سپاه پاسداران و بسیجیان است.
خطیب نماز جمعه لواسان خاطرنشان کرد: کشور ما در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه، امنیت بالایی دارد که این امر ثمره مسئولیت پذیری و عملکرد مثبت نیروهای اطلاعاتی، نظامی و امنیتی کشور است؛ اما در منطقه شرق کشور باید اهتمام بیشتری به کار گرفته شود.
وی در ادامه بیان داشت: ترامپ با توئیت های خود می خواهد مردم کشورش و مسئولان ما را فریب دهد؛ زمانی که رئیس جمهور آمریکا توئیتی می نویسد و وزیر امور خارجه پاسخ می دهد یعنی متاسفانه به دام تبلیغاتی او افتاده ایم.
حجت الاسلام لواسانی تاکید کرد: زمانی که مقام معظم رهبری می فرمایند ما هیچ مذاکره ای با آمریکا نداریم، تنها مذاکره ی حضوری را مدنظر ندارند و این توئیت بازی ها نیز باید خاتمه یابد.
وی تصریح کرد: مسئولان دیپلماسی ما باید فعال و به دنبال اقدامات جدی و عملی باشند؛ دستگاه دیپلماسی ما نمی تواند از اقتدار نظام استفاده کند و این ضعف است که منجر به بروز جنایات و جسارت به مردم شریف کشور می شود.
امام جمعه لواسان با اشاره به اهمیت بیانیه اخیر مقام معظم رهبری ابراز کرد: در این بیانیه، مسیر حداقل چهار دهه ی آینده ی جمهوری اسلامی ایران ترسیم شده است؛
این مقام مسئول ضمن بیان اینکه توصیه نامه ی مذکور، عمیق و دردمندانه برای جوانان است یادآور شد: گویا مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب جوانان هستند چرا که به نظر می رسد از بزرگسالان ناامید شده اند.
خطیب نماز جمعه لواسان ادامه داد: امروز عمده امور بر عهده جوانان است؛ آنها باید جهاد رسانه ای داشته باشند و از غفلت بپرهیزند چرا که تاکنون غفلت برخی از مسئولان ما باعث بروز پدیده های زشتی نظیر اختلاس، رشوه، زمین خواری و ... شده و کشور خسارت های زیادی دیده است.
امام جمعه لواسان گفت: فساد در جمهوری اسلامی در مقایسه با فساد در کشورهای دیگر قابل قیاس نبوده و بسیار پائین است اما همین میزان نیز برای جامعه ما زیاد تلقی می شود و باید با آن مقابله شود.
وی ضمن بیان اینکه جوانان نخبه، کارآمد و انقلابی در جامعه فراوان هستند یادآور شد: در دوره جدید به جوانان اطمینان نشده اما آنها باید با امید به آینده، خودسازی و معنویت به میدان بیایند، ما امروز به کار جهادی جوانان نیازمندیم.
حجت الاسلام لواسانی در ادامه نیز اظهار داشت: ارزش های انقلاب اسلامی از فطرت انسانی برآمده و همین امر موجب پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: ما هیچگاه قصد تجدید نظر در بنیادهای انقلاب را نداشته ایم اما هر زمان نفسانیت بر مسئولان غلبه کرد، موجب دلزدگی و فاصله از آرمان های خود شدیم.
خطیب نماز جمعه لواسان در ادامه نیز خاطرنشان کرد: زمانی که از منابع و فرصت های مادی کشور غافل شدیم و به صورت بهینه از آنها استفاده نکرید، برخی درصدد تصرف و مالکیت آنها برآمده و به نفع شخصی خود بهرمند شدند.
بخش لواسانات با جمعیتی افزون بر 29 هزار نفر از توابع شهرستان شمیرانات در شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.