به گزارش ایرنا ، علیرضا جعفری روز شنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: در سال های اخیر عاشقان خاندان عصمت و طهارت که توفیق حضور در آئین پیاده روی اربعین حسینی نصیبشان نشده، در حرکتی خود جوش در روز اربعین از شهرستان قرچک به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی حرکت می کردند که این برنامه امسال با نظم و انسجام بیشتری انجام می شود.
وی افزود: شرکت کنندگان در این مراسم معنوی مسیر 20 کیلومتری قرچک تا شهرری را پای پیاده طی می کنند و پس از برپایی عزای حسینی در حرم حضرت عبدالعظیم؛ به سمت قرچک باز می گردند.
وی اظهار داشت : با توجه به تردد زیاد خودروها درمسیر قرچک – ری لازم است تا دستگاه های مختلف از جمله دستگاه های امنیتی ، انتظامی و اطلاعاتی ضمن حفظ هوشیاری و آماده باش کامل ، نقاط پر خطر مسیر را شناسایی و پیش بینی لازم برای پیشگیری از هر گونه حادثه را انجام دهند.
جعفری تصریح کرد: همه ساله عده ای از عاشقان خاندان عصمت و طهارت در طول مسیر نسبت به برپایی ایستگاه صلواتی اقدام می کنند که ممکن است ازدحام افراد مقابل این ایستگاه ها ، باعث بروز حوادث رانندگی شود لذا لازم است تا با جانمایی مناسب، از بروز هر گونه حادثه جاده ای پیشگیری کرد.
وی گفت : با توجه به لزوم انتقال سریع عزاداران حسینی از شهرری به سمت قرچک ، شهرداری 30 دستگاه خودرو در حاشیه حرم حضرت عبدالعظیم مستقر می کند تا پس از پایان مراسم ، عزاداران بدون مشکل به قرچک باز گردانده شوند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قرچک همچنین از استقرار دو موکب از شهرستان در شهرهای نجف و مهران خبر داد.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.