به گزارش خبرنگار ایرنا، امین بابایی روز دوشنبه در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی (ع) شهرستان ری اظهار داشت: چندین سال است که جاماندگان زیارت اربعین حسینی از تهران و شهرستان های اطراف به نیابت از زیارت امام حسین (ع) با پیاده روی به زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) می آیند و امسال نیز پیش بینی می شود که تعداد بیشتری شرکت کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده، تمامی ظرفیت های شهرستان برای مشارکت و پذیرایی زائران پیاده روی اربعین فراهم شده است.
بابایی ادامه داد: اورژانس، مراکز درمانی، آتش نشانی، اتوبوسرانی، مترو و اصناف آماده خدمات رسانی به زائران هستند و تمامی تمهیدات امنیتی در این زمینه اندیشیده شده است.
وی افزود: تعبیه سرویس های بهداشتی سیار و در اختیار گذاشتن سرویس های بهداشتی مساجد، مدارس و ادارات دولتی به زائران و عزاداران در طول مسیر راهپیمایی برنامه ریزی شده است.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی شهرستان ری عنوان کرد: همچنین امکانات مناسبی در حوزه امنیتی و ترافیکی در نظر گرفته شده تا زوار در این روز بدون مشکل و موانع بتوانند مسیر را طی کنند.
وی یادآور شد: حضور جمعیت عظیم در حرم عبدالعظیم (ع) مشکلات و چالش هایی را برای زائران و مسئولان به همراه دارد که توصیه می شود؛ زائران اصراری برای ورود و حضور در حرم مطهر نداشته باشند چرا که حرم عبدالعظیم (ع) ظرفیت حضور میلیونی زوار را ندارد.
بابایی تصریح کرد: انعکاس خبری مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) از سوی رسانه ها در اشاعه فرهنگ غنی عاشورایی و ارزشمند قیام امام حسین (ع) در اذهان و افکار عمومی جامعه نقش مهم و اثرگذاری دارد.
به گزارش ایرنا، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای ششمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خواهند شد.
سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت شرکت کردند.
آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرات حمزه(ع) و طاهر(ع) در شهرری از قرن سوم تاکنون به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجه و عنایت دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.
حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و در مدت 79 سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمدتقی(ع) و امام علی النقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.