خبرنگار جنگی سانا اعلام کرد که ارتش عربی سوریه منطقه«حجرالاسود» در جنوب دمشق را به طور کامل آزاد کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری سانا، منطقه استراتژیک«حجر الاسود» و اردوگاه فلسطینی های «الیرموک» در جنوب دمشق به طور کامل آزاد شدند.

خبرنگار جنگی سانا اعلام کرد که ارتش عربی سوریه منطقه«حجرالاسود» در جنوب دمشق را به طور کامل آزاد کرد.

خبرنگار جنگی سانا اعلام کرد که با پایان مهلت آتش بس در منطقه حجر الاسود برای تخلیه کودکان، زنان و افراد سالخورده، ارتش سوریه عملیات نظامی خود علیه گروه های تروریستی را در این منطقه از سر گرفت.

رسانه های رسمی سوریه امروز به نقل از برخی منابع نظامی اعلام کردند که آتش بس موقت به دلایل انسانی و به منظور خروج زنان، کودکان و افراد مسن از منطقه «حجر الاسود» در جنوب دمشق که در اشغال گروه تروریستی داعش است، به مرحله عملی رسید.

خبرگزاری سانا نیز اعلام کرد یک منبع نظامی سوری تأکید کرد: آتش‌بس موقت شب گذشته به دلایل مسائل انسانی برقرار شد و طی آن شماری از زنان، کودکان و افراد سالخورده از منطقه الحجر الاسود خارج شدند.

این منبع افزود: آتش‌بس موقت  ظهر امروز به پایان می رسد و ارتش عربی سوریه بلافاصله عملیات نظامی خود علیه گروه تروریستی  داعش  را از سر خواهد گرفت تا جنوب دمشق را به طور کامل آزاد کند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، نیز اعلام کرد که تروریست های داعش خروج از جنوب دمشق را بنابر توافقنامه تسلیم شدن شان و رفتن به سمت مناطق تحت اشغال این گروه در شرق سوریه ، آغاز کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که صبح امروز اتوبوس های حامل تروریست ها جنوب دمشق را به مقصد مناطق تحت اشغال داعش در شرق سوریه ترک کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که برخی منابع امنیتی و نظامی سوری گفتند که ارتش سوریه موفق شد که امروز دوشنبه اردوگاه فلسطینی های«الیرموک» را در جنوب دمشق پس از درگیری های شدید با عناصر گروه تروریستی داعش آزاد کند.

این منابع گفتند که ارتش سوریه اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق را بازپس گرفته و پرچم سوریه را روی ساختمان های آن به اهتزاز در بیاورد.

این منابع تصریح کردند که روزهای گذشته درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه و گروه های فلسطینی همپیمان ارتش با عناصر داعش به وقوع پیوسته است و عناصر داعش برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه صدها مین و بمب را در این اردوگاه کار گذاشتند.

با آزادی منطقه حجر الاسود و اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق، پایتخت سوریه و حومه آن به طور کامل آزاد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.