سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه صبح امروز (سه‌شنبه) ۱۷ مهرماه در نشست «طوفان‌الاقصی؛ آغاز نصرالله» در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: «نباید از دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی در عرصه تحولات گفتمانی غفلت کرد. امروز بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در بستر ارتباطات به خوبی توانسته حقایق مبارزاتی ملت مظلوم فلسطین را در پهنه‌ای وسیع به اشتراک گذارد تا حدی که مسئله فلسطین امروز به مسئله اول جهان تبدیل شده است.»

پایگاه خبری جماران - سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه صبح امروز (سه‌شنبه) ۱۷ مهرماه در نشست «طوفان‌الاقصی؛ آغاز نصرالله» در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ضمن گرامی‌داشت یاد امام (ره)، شهدای انقلاب، مقاومت اسلامی، سردار شهید سلیمانی و شهید سیدحسن‌ نصرالله گفت: امروز مصادف با هفتم اکتبر و آغاز عملیات تاریخ‌ساز طوفان‌الاقصی است. عملیات مزبور سرفصل نوینی را در تاریخ مبارزاتی ملت‌های مسلمان و آزاده جهان رقم زده است. همانگونه که مقام معظم رهبری در روزهای اولیه این عملیات غرورآفرین فرمودند این عملیات برای نخستین بار تجربه شکست تلخ و سهمگینی را به رژیم صهیونیستی چشاند، شکستی که جبران‌نا‌پذیر است.وی افزود: گذشت زمان شواهد پنهان این شکست بزرگ را هویدا خواهد کرد. چه بسا توصیف مقام معظم رهبری در نماز جمعه «نصر» مبنی بر بازگشت رژیم صهیونیستی به ۷۰ سال قبل، بهترین تحلیل درباره عملیات طوفان‌الاقصی باشد.

 

 

به نوشته فارس، عراقچی ادامه داد: تخلیه شهرک‌ها در مرز آبی با لبنان و در باریکه غزه نویدبخش آغاز «نصر الهی» در بازپس‌گیری سرزمین‌های آباد و اجدادی فلسطینی‌ها و مهیاسازی تعیین سرنوشت ملتی مظلوم با عزم و اراده خویش است.وزیر خارجه به صلابت و اقتدار مقاومت اسلامی اشاره کرد و افزود: اقتداری که برای نخستین بار در تاریخ مبارزات علیه دشمن صهیونیستی توانست با برپاسازی اتاق عملیات مشترک و برقراری جبهه متحد و مرکب اقتدار مقاومت اسلامی را در جنگی نامتقارن با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در عرصه‌ نبرد چنان نمایان سازد که منجر به تغییر در موازنه سنتی تهدید در عرصه بین‌المللی شود.

 

مسئله فلسطین امروز به مسئله اول جهان تبدیل شده است

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: نباید از دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی در عرصه تحولات گفتمانی غفلت کرد. امروز بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در بستر ارتباطات به خوبی توانسته حقایق مبارزاتی ملت مظلوم فلسطین را در پهنه‌ای وسیع به اشتراک گذارد تا حدی که مسئله فلسطین امروز به مسئله اول جهان تبدیل شده است.

 وی ادامه داد: حقیقت مزبور در نامه تاریخی مقام معظم رهبری به دانشجویان غرب با تببین این مفهوم که دانشجویان و اقشار فرهیخته جهان غرب امروز در طرف درست تاریخ ایستاده‌اند، روشن‌ می‌شود. این پدیده شگرف با بهره‌گیری از جهاد تبیین حاصل می‌شود و تردیدی نیست که دستاورد بزرگ در عرصه‌های سخت افزاری مقاومت اسلامی باید پیوستاری دقیق در حوزه‌های روایتگری و تصویرگری داشته باشد تا این تحول گفتمانی را رقم زند.

وزیر امور خارجه افزود: همین ظرفیت به پیشران جامعه جهانی در بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای حقوقی بین‌المللی در محکومیت متجاوز برپایه تفکرات مبارزه با آپارتاید بدل شد که به نوبه خود حائز اهمیت بسیار بوده و ضروری است با اهتمام ویژه‌ای پیگیری شود.وی گفت: امروز دستان مقاومت اسلامی به برکت تلاش همه رزمندگان در همه عرصه‌ها اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار پرتوان است و به شجره طیبه‌ای بدل شده است که مسیر خود را با عزم و اراده‌ای قوی به پیش می‌راند. مقاومت قائم به شخص نبوده و نیست و شهادت نه تنها جلودار آنها نیست، بلکه انسجام و انگیزه‌های مقاومت را تحکیم بخشیده و پر صلابت‌تر از همیشه راه شهدای پرافتخار خود را خواهند پیمود.

 

 خطای راهبردی دشمن با پاسخی به مراتب سخت‌تر مواجه خواهد شد

عراقچی افزود: دولت چهاردهم همچون پیشینیان بر عهد و پیمان مستحکم در دفاع از اصول و آرمان‌های فلسطین و قدس شریف و مقاومت پابرجا خواهد بود. با تأسی از راهنمایی‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب تمام سعی خود را به کار خواهد بست تا مسیر افتخارات شگرف و پیروزمندانه مقاومت پابرجا بماند. عملیات وعده صادق ۲ و ۱ به خوبی عزم و اراده و اقتدار ستودنی نیروهای مسلح ایران را نشان داد که همگان بدانند هر گونه خطای راهبردی دشمن با پاسخی به مراتب سخت‌تر مواجه خواهد شد.

رئیس دستگاه‌ دیپلماسی تصریح کرد: در انجام این مهم نه تعلل خواهیم کرد و نه شتاب‌زده خواهیم بود.وی همچنین گفت: وزارت امور خارجه نهایت سعی و تلاش خود را برای توقف تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها علیه ملت‌های مظلوم فلسطین و لبنان به خدمت گرفته است. پس از رایزنی‌های فشرده در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و سفرهای اینجانب به بیروت و دمشق، تلاش‌های دیپلماتیک ما با سفر به منطقه ادامه خواهد کرد. پیام ایران در سفر من به بیروت و دمشق یک پیام روشن و واضح بود اینکه ایران با تمام قوا پشت سر مقاومت همچنان خواهد ایستاد. هیچ کس نباید به خودش در این خصوص تردیدی به راه بدهد.

عراقچی اضافه کرد: ما پشتیبان مقاومت بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود و ضربه‌های موقتی که وارد شده نمی‌تواند عزم و اراده مقاومت و رزمندگان مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کند.

 

 در پاسخ به هر  حمله نه تردید می کنیم نه عجله

وزیر خارجه بیان کرد: در طول سال‌های گذشته مقاومت فراز و نشیب‌های زیادی را شاهد بوده‌ایم و مسیر مقاومت قربانیان بسیاری را تقدیم کرده است، ولی هر بار محکم‌تر و مقاوم‌تر و با قدرت بیشتر به مسیر خود ادامه داده و این بار هم چنین خواهد بود.

عراقچی خطاب به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: به این رژیم توصیه می‌کنیم که اراده ایران را آزمایش نکند، اگر هر حمله‌ای به کشور ما صورت بگیرد، پاسخ ما قدرتمندانه‌تر و پر قدرت‌تر از گذشته خواهد بود. البته ما هر حرکتی را به دقت رصد و هر ضربه‌ای را به دقت مطالعه می‌کنیم و در پاسخ نه تردید و نه تعلل خواهیم داشت و نه البته عجله خواهیم کرد. پاسخی متناسب و محکم داده خواهد شد.وی گفت: هرگونه حمله به تأسیسات زیربنایی ایران با پاسخی محکم‌تر قطعاً مواجه خواهد شد. دشمنان ما می‌دانند چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس ما قرار دارد و قدرت و دقت موشک‌های ما را به عینه مشاهده کرده‌اند.

وزیر خارجه همچنین یاد شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را گرامی‌داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.