شمار موارد ابتلا به کرونا در جهان نیز به بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر رسیده است. بیش از 114 هزار نفر نیز در جهان به علت کرونا در جهان جانشان را از دست داده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان ان امروز دوشنبه 13 آوریل (25 فروردین) گزارش داد هر ساعت بر شمار جان باختگان و موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در آمریکا افزوده می‌ شود. بیش از 1500 نفر در 24 ساعت گذشته جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

براساس جدیدترین آمار، تاکنون 22،115 نفر به علت ابتلا به بیماری کووید-19 در آمریکا جانشان را از دست داده اند. شمار افراد آلوده به ویروس کرونا نیز در آمریکا به 560،433 نفر رسیده است.

شمار موارد ابتلا به کرونا در جهان نیز به بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر رسیده است. بیش از 114 هزار نفر نیز در جهان به علت کرونا در جهان جانشان را از دست داده اند.

آخرین اطلاعات و آمار مرتبط با شیوع ویروس کرونا در جهان را در این گزارش ببینید:

آمریکا؛ بیمارستان‌ های نیویورک مملو از کرونایی ها

یکی از پزشکان بیمارستان ماونت ساینای در بروکلین می گوید این بیمارستان مملو از بیماران است. بخش مراقبت‌ های ویژه در بیمارستان دیگر جایی برای پذیرش بیمار ندارد. او می‌گوید همه این افراد بیماران کرونایی هستند. از زمان آغاز این همه گیری، بیش از 1200 فرد مبتلا به ویروس کرونا به این بیمارستان مراجعه کرده اند و این بیمارستان با ظرفیت 150 درصدی کار می‌ کند. همه تخت‌ های آی سی یو در این بیمارستان پر شده است و همه بیماران بستری شده در این بخش از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌ کنند.

دست کم 5695 مورد جدید ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در شهر نیویورک شناسایی شده است و بدین ترتیب، تعداد مبتلایان به کرونا در این شهر به بیش از 104 هزار نفر رسیده است. تاکنون دست کم 6182 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در شهر نیویورک جان باخته اند. بیش از 189 هزار نفر نیز در ایالت نیویورک به کرونا مبتلا شده اند.

همزمان با گسترش کرونا در آمریکا و در شرایطی که سردخانه‌ های شهر نیویورک توان انجام امور خاکسپاری اجساد را ندارد، روز یکشنبه شمار زیادی کامیون یخچال دار برای نگهداری هزاران جسد به بیمارستان بلویو در محله منهتن اعزام شد.

دست کم 6522 نفر از نیرو‌های پلیس نیویورک (حدود 18 درصد) به کرونا آلوده شده اند.

 

آمریکا؛ از سرگیری احتمالی کسب‌ وکار از اواسط اردیبهشت

مدیر موسسه ملی مبارزه با آلرژی و بیماری‌ های عفونی آمریکا می‌ گوید ممکن است بشود کسب و کار در بخش‌ هایی از آمریکا را از ماه آینده میلادی (اواسط اردیبهشت) از سر گرفت.

اظهارات دکتر «آنتونی فاوچی» هرچند بسیار محتاطانه بیان شده، این گمانه‌ زنی را پیش آورده که منحنی ابتلا به کرونا در آمریکا در حال رسیدن به نقطه اوج است.

کارشناس برجسته بیماری‌ های عفونی همچنین اظهار داشته کسب و کار در مناطق مختلف کشور احتمالا در زمان‌ های مختلف و تدریجا از سر گرفته خواهد شد و نه یک باره و همه با هم.

البته قوانین و محدودیت‌ های قرنطینه‌ ای و ترددی در آمریکا، عمدتا توسط مقام‌ های ایالتی وضع می‌ شود و در مستقیما در اختیار رئیس‌ جمهور آن کشور نیست.

 

آمریکا؛ افزایش شمار تلفات و مبتلایان در زندان‌ ها

طوفان کرونا زندان‌ های آمریکا را به شدت درنوردیده است و آمار‌ها از ابتلای 1300 نفر از زندانیان و افسران شاغل در زندان‌ های آمریکا به کرونا و جان باختن 32 نفر از کارکنان زندان‌ ها خبر می‌ دهند.

 

عید پاک در قرنطینه

شماری از کشورهای جهان مراسم مذهبی عید پاک را در قرنطینه برگزار کردند.

روز یکشنبه در بیشتر کشورهای مسیحی جهان «عید پاک» بود اما به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عید پاک امسال و برگزاری‌ اش در قرنطینه، بی‌ سابقه‌ترین مراسم از این نوع در جهان بود.

 

اروپا؛ شمار قربانیان از 75 هزار نفر گذشت

در حالی که بیش از نیمی از جمعیت جهان قرنطینه شده اند، دولت‌ های اروپایی تلاش می‌ کنند با تمدید دوره خانه نشینی اجباری شهروندان و تشدید موازین مراقبتی و احتیاطی، آهنگ شیوع کرونا را کند کنند.

شمار جان باختگان ویروس کرونا در قاره سبز روز یکشنبه از 75 هزار نفر گذشت و بیش از 80 درصد از این مرگ و میرها نیز در چهار کشور ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلیس ثبت شد.

ایتالیا با بیش از 19468 مرگ، بیشترین شمار قربانیان کووید19 را در اروپا دارد و در حال حاضر جایگاه دوم با 16972 مرگ در اختیار اسپانیا است.

آمار قربانیان در فرانسه به 13832 نفر رسیده و انگلیس نیز مرگ 9875 نفر را ثبت کرده است.

تعداد کل مبتلایان به کووید19 در اروپا نیز به بیش از 900 هزار نفر رسیده است. اروپا همچنان قاره‌ای است که بیشترین شمار مبتلایان به کووید19 را در سراسر جهان دارد و پس از این قاره نیز آمریکا قرار گرفته است.

کارشناسان تاکید دارند که شمار واقعی مبتلایان به این ویروس، بسیار بیشتر از موارد ثبت شده است.

 

آلمان؛ 123 هزار مورد تایید شده

موسسه رابرت کخ آلمان امروز دوشنبه موارد تایید شده آلودگی به کرونا را در این کشور 123016 نفر و شمار تلفات را 2799 نفر اعلام کرد.

 

سوئد؛ تبدیل پیست‌ های هاکی روی یخ به سردخانه 

در پی شیوع کرونا در سوئد و افزایش تعداد قربانیان ناشی از ابتلا به بیماری کووید-19، پیست‌ های هاکی روی یخ در سوئد به سردخانه نگهداری اجساد تبدیل شده اند.

آمار قربانیان کرونا در سوئد برای دومین روز متوالی کاهش قابل توجهی داشت. در  روز یکشنبه 12 نفر جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان کووید19 در این کشور به 899 نفر رسید.  

 

اسپانیا؛ امید کم

در اسپانیا امیدواری اندکی که در روزهای اخیر پدید آمده بود با افزایش دوباره میزان مرگ‌ و میر کمرنگ شده و نخست وزیر این کشور هشدار داد تا «پیروزی زمان زیادی مانده» است.

در روزهای پنجشنبه تا شنبه تعداد جان‌ باختگان روندی کاهشی داشت (روزانه حدود 500 مرگ) اما روز یکشنبه مرگ 619 تن در شبانه‌ روز اخیر اعلام شد.

اسپانیا با حدود 17 هزار قربانی بیشترین مرگ‌ های ناشی از کرونا را پس از آمریکا و ایتالیا دارد.

 

انگلیس؛ مرگ 737 تن در 24 ساعت

مقام‌های بهداشتی انگلیس اعلام کردند در 24 ساعت اخیر 737 تن در این کشور بر اثر کرونا جان باختند و به این ترتیب شمار قربانیان کرونا به بیش از 10 هزار نفر رسید.

بوریس جانسون پس از 7 روز بستری بودن در بیمارستان، مرخص و راهی اقامتگاه روستایی خود شد تا دوران نقاهت را در آنجا سپری کند.

 نخست وزیر انگلیس، بنا به توصیه پزشکان قرار نیست فورا به سر کار بازگردد و به جای آن در «چکرز» ملک روستایی خود واقع در «باکینگهام‌ شایر» بر بهبود و بازیافت سلامت خود تمرکز خواهد کرد.

وزیر دارایی انگلیس هشدار داده رشد اقتصادی انگلیس در سه‌ ماه‌ آوریل تا ژوئن (فروردین تا تیر) بین 25 تا 30 درصد سقوط خواهد کرد.

 

ترکیه؛ استعفای وزیر کشور، مخالفت اردوغان

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه با صدور بیانیه‌ ای ضمن برعهده گرفتن مسئولیت اتفاقات پس از اعلام ممنوعیت 48 ساعته آمد و شد برای مقابله با کرونا تاکید کرد که از سمتش استعفا کرده است.

سویلو به علت نابسامانی‌ های پیش‌آمده در پی اعلام ناگهانی قرنطینه شهرهای بزرگ با عذرخواهی از  اردوغان در حساب توییتری خود استعفا کرده بود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه با درخواست استعفای وزیر کشور مخالفت کرد. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون در ترکیه بیش از 56 هزار تن به کرونا مبتلا شده و بیش از 1100 تن جان خود را از دست داده اند.

 

روسیه؛ آزمایش مثبت بیش از 2100 تن

مقام‌ های روسیه دوشنبه از آزمایش مثبت بیش از 2100 تن در شبانه‌ روز اخیر خبر دادند که بالاترین رقم از ابتدای همه‌گیری در این کشور محسوب می‌ شود.

مجموع مبتلایان به کرونا در روسیه نزدیک به 16 هزار تن اعلام شده است که از بین آنان 130 نفر جان باخته‌ اند.

معاون نخست‌ وزیر روسیه گفت دست‌ کم تا 9 مه (19 اردیبهشت که مراسم عظیم رژه در میدان سرخ برگزار می‌ شود) کرونا پایان نیافته است.

مسکو و شهرهای بزرگ روسیه از دو هفته پیش در قرنطینه هستند و برای مراسم عید پاک مقررات ویژه‌ ای اعلام شده است. کلیسای ارتدوکس روسیه عید پاک را 19 آوریل (یکشنبه آینده) برگزار می‌ کند و مقام‌ های مذهبی این کشور گفته‌ اند کلیساهای مسکو و مناطق اطراف در این روز بسته خواهند بود.

 

چین؛ موارد جدید ابتلا و نگرانی از موج دوم/ لغو روادید اتباع خارجی در صورت نقض مقررات

در حالی‌که چین به‌عنوان خاستگاه کرونا شهر ووهان را از قرنطینه خارج کرده است، افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 که عمدتا مسافران خارجی هستند، نگرانی‌ ها در این کشور را از به راه افتادن موج دوم اپیدمی تشدید کرده است.

چین در 24 ساعت گذشته 108 مورد ابتلای جدید و 2 قربانی جدید را گزارش کرده است. عمده موارد جدید ابتلا،‌ مسافران از کشورهای دیگر هستند.

در عین حال گزارش شد 94 درصد مبتلایان به کرونا در ووهان درمان شدند.

اداره ملی مهاجرت چین خواستار همکاری اتباع خارجی با نهادهای مسئول در پیشگیری از همه گیری کرونا شد و تهدید کرد در صورت «نقض مقررات» توسط اتباع خارجی، روادید آنها ممکن است لغو شود.

 

11 مورد جدید آلودگی در شانگهای

مقامات کمیسیون بهداشت شهرداری شانگهای چین دوشنبه از 11 مورد جدید آلودگی به کرونا خبر دادند که به گفته آنها همه این مبتلایان از کشور‌های دیگر وارد چین شده اند.

این مقامات اعلام کردند همه این افراد از اتباع چین هستند که 9 نفر از آنها از روسیه و دو نفر نیز از آمریکا و انگلیس به چین آمده اند.

مجموعا 90 نفر از کسانی که با این بیماران در داخل پرواز‌ها به مقصد چین در تماس نزدیک بودند، اکنون تحت قرنطینه قرار گرفته اند.

 

ویتنام؛ افزایش مبتلایان 

وزارت بهداشت ویتنام امروز دوشنبه آلودگی دو مورد جدید به کرونا را تایید و اعلام کرد شمار مبتلایان در این کشور به 262 نفر افزایش یافت.

 

هند؛ افزایش شمار تلفات 

وزارت بهداشت هند امروز دوشنبه اعلام کرد شمار تلفات ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور به 308 نفر و شمار موارد تایید شده آلودگی به این ویروس به 9152 نفر افزایش یافت.

از این تعداد 857 نفر از بیمارستان مرخص شده اند.

 

تایلند؛ 28 مورد جدید آلودگی 

تایلند امروز دوشنبه از 28 مورد جدید آلودگی به کرونا در این کشور و مرگ دو نفر دیگر از مبتلایان خبر داد.

 

ژاپن؛ شناسایی 530 مورد جدید آلوده 

وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد 530 مورد جدید آلودگی به کرونا در این کشور شناسایی شده است. بر این اساس تعداد افراد آلوده به کرونا در ژاپن تا دوشنبه به دست کم 7967 نفر رسیده که از این تعداد 114 نفر جان باخته اند.

712 نفر از مبتلایان به کرونا در ژاپن مسافران کشتی کروز دایموند پرینسس هستند.

به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ژاپن، دولت این کشور وضع اضطراری اعلام کرده است.

در پی تعطیلی کافه های اینترنتی در ژاپن که با هدف فاصله گذاری اجتماعی و مقابله با همه گیری کرونا صورت گرفته، دولت این کشور در پی برقراری سرپناه برای اسکان هزاران فرد بی خانمان است که در روزهای گذشته بی جا شده اند.

 

هنگ کنگ؛ هتل‌ ها ربات‌ ها را به کار می‌ گیرند

گروه هتلداری هنگ کنگ که به علت شیوع  کرونا‌ نیروی کار خود را در سراسر جهان کاهش داده‌ است، ‌ برای یکی از موسسات خود ربات استخدام کرد. این ربات قادر است به مشتریان خدمت رسانی کند و پاسخگوی سفارش‌ های آنها در اتاقشان باشد. با این کار، ارتباط بین انسان‌ ها به حداقل می‌ رسد.

تاکنون بیش از 1000 نفر در هنگ کنگ به کرونا آلوده شده اند و چهار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

پاکستان، ثبت بیشترین آمار مرگ در یک روز

وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد: با مرگ 15 نفر در یک روز، بیشترین میزان مرگ ناشی از کرونا در پاکستان به ثبت رسید تا شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۹۳ نفر برسد.

روند ابتلا به کرونا در پاکستان همچنان سیر صعودی دارد و تعداد بیماران کرونایی در این کشور از 5374 نفر عبور کرده است.

برخی از ایالت‌ های پاکستان با مشکل کمبود کیت‌ های تشخیص کرونا مواجه هستند.

 

ازبکستان؛ افزایش مبتلایان

سخنگوی وزارت بهداشت ازبکستان اعلام کرد: شمار موارد آلوده به کرونا در این کشور 31 نفر افزایش یافت و به 896 نفر رسید.

وی گفت یک زن 59 ساله نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و به این ترتیب شمار قربانیان مبتلا به کرونا به 4 نفر افزایش یافت.

ازبکستان نخستین مورد آلودگی به کرونا را 15 مارس (25اسفند) گزارش داد و در همان روز مقامات ازبکستان تدابیر ویژه‌ ای را برای مقابله با شیوع کرونا اتخاذ کردند.

 

میانمار؛ افزایش شمار مبتلایان 

میانمار از دو مورد جدید آلودگی به کرونا در این کشور خبر داد و به این ترتیب شمار مبتلایان در این کشور به 41 نفر افزایش یافت.

 

کره جنوبی، 25 مورد جدید آلودگی/ اجرای جدی طرح فاصله گذاری/ لغو طرح معافیت از روادید برای 90 کشور دنیا​

کره جنوبی از 25 مورد جدید آلودگی به کرونا خبر داد که به این ترتیب شمار کلی مبتلایان در این کشور به 10537 نفر افزایش یافت. 70درصد مبتلایان بهبودی خود را بازیافته اند.

این دومین بار از ماه فوریه است که شمار مبتلایان در کره جنوبی به زیر 30 نفر می رسد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره جنوبی امروز با انتشار بیانیه ای از مردم خواست به اجرای طرح فاصله گذاری اهتمام جدی داشته باشند.

شمار مبتلایان جدید کرونا در کره جنوبی امروز دوشنبه به زیر 30نفر رسیده است اما مردم باید نسبت به همه گیری هوشیار باشند و طرح فاصله گذاری اجتماعی را با دقت اجرا کنند.

کره جنوبی از امروز طرح معافیت از روادید برای 90 کشور دنیا را لغو کرد و از این پس محدودیت های بیشتری برای مسافران ورودی در نظر گرفته می شود و همه مسافرانی که از آمریکا وارد کره جنوبی می شوند باید تحت آزمایش کرونا قرار گیرند.

 

فلسطین؛ ثبت دو مورد جدید در الخلیل

سخنگوی رسمی دولت فلسطین از ثبت دو مورد جدید ابتلا به کرونا در الخلیل خبر داد.

مبتلایان جدید به کرونا دو جوان 23 و 28 ساله و ساکن شهرک‌ های الشیوخ و یطا در شمال و جنوب الخلیل هستند. این دو در اراضی اشغالی سال 1948 کار می‌کردند و از یک هفته قبل و پس از بازگشت به الخلیل در قرنطینه خانگی بودند.

با مشاهده این دو مورد ‌آمار مبتلایان به کرونا در فلسطین به 290 مورد رسیده است.

یک زن 20 ساله هم در شهر رام الله بهبود یافت.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.