این قاضی به وزارت دادگستری آمریکا تا 30 اکتبر مهلت داد تا بخش های سانسور شده گزارش مولر را تحویل کمیته قضایی مجلس نمایندگان دهد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، یک قاضی آمریکایی طی حکمی  قانونی بودن تحقیقات برای استیضاح و برکناری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که توسط دموکرات ها هدایت می شود را تأیید کرد و به دولت ترامپ دستور داد که نسخه تحریر نشده گزارش«روبرت مولر»بازپرس ویژه سابق را تحویل مجلس نمایندگان دهد.

«پرل هویل» انتقاد جمهوریخواهان از تحقیقات استیضاح ترامپ را رد کرد و گفت که مجلس نمایندگان آمریکا نیازی به موافقت با لایحه آغاز تحقیقات ندارد.

این قاضی به وزارت دادگستری آمریکا تا 30 اکتبر مهلت داد تا بخش های سانسور شده گزارش مولر را تحویل کمیته قضایی مجلس نمایندگان دهد.

وزارت دادگستری به این مساله اعتراض کرده بود که اطلاعات سانسور شده را نمی توان فاش کرد زیرا دارای اطلاعاتی از اقدامات هیأت منصفه است که باید سری بماند ولی این قاضی آمریکایی به شدت چنین چیزی را رد کرد.

هویل تأکید کرد که «وزارت دادگستری سخت در اشتباه است» و نیاز کمیته قضایی مجلس نمایندگان برای فاش شدن موارد سری فراتر از نیاز به ادامه سری ماندن آنهاست.

این قاضی آمریکایی در ادامه گفت که سانسور کردن مدارکی که هیأت منصفه درباره تحقیقات استیضاح  جمع آوری کرده است باعث تضعیف توان مجلس نمایندگان برای انجام وظایف قانونی خود می شود.

دموکرات ها خواستار اطلاع یافتن از اطلاعات سانسور شده در چارچوب تلاش های شان برای بسترسازی جهت مساله برکناری ترامپ شدند.

در همین حال، «کری کوبیک» سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که این وزارتخانه حکم قاضی آمریکایی را بررسی می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.