ترامپ در تازه ترین توئیت اش خود را موفق ترین رئیس جمهور در دو سال نخست فعالیت در تاریخ آمریکا خواند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش با ارسال پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از بیانیه نانسی پلوسی در مخالفت با استیضاح قدردانی می کنم، اما همه باید این واقعیت کوچک را به یاد داشته باشند که من هرگز مرتکب اشتباهی نشدم، اوضاع اقتصاد و (مقابله با) بیکاری بهتر از هر زمان دیگر است، وضع ارتش و کهنه سربازان فوق العاده است- و بسیاری موفقیت های دیگر! چگونه می خواهید مردی را استیضاح کنید که از نظر بسیاری از افراد، رئیس جمهوری با موفق ترین دو سال نخست فعالیت در تاریخ بوده است؛ به خصوص زمانی که او مرتکب اشتباهی نشده و استیضاح برای «جرایم سنگین و بزهکاری است.»

اشاره ترامپ به سخنان شب گذشته «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست.

وی معیاری دشوار برای استیضاح دونالد ترامپ تعیین کرده است و با وجود اصرار جناح چپ حزب دموکرات به آغاز این روند می گوید «صرفا ارزشش را ندارد.»

پلوسی در مصاحبه ای با واشنگتن پست گفت که «من خواهان استیضاح نیستم.»

او توضیح داد: «اگر مساله ای بسیار متقاعد کننده و قاطع و دو حزبی در میان نباشد، فکر نمی کنم لزومی به طی این مسیر باشد، زیرا کشور را دچار تشتت می کند.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر اظهارنظرهای مشابهی داشت، اما این بار برای انجمن حزبی خود و رای دهندگان روشن کرد که دموکرات ها قصد ندارند سریع به سمت خلع ترامپ از قدرت پیش بروند. این رویکرد با اظهارنظرهای قبلی او تفاوت دارد. پلوسی پیشتر گفته بود که دموکرات ها برای درنظرگرفتن گزینه استیضاح در انتظار گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه درباره روسیه خواهند ماند.

این تفکر در میان دموکرات ها از این جهت اندکی تغییر کرده است که احتمالا گزارش مولر به دلیل حوزه عمل خاصش قاطعیت نخواهد داشت. دموکرات ها در مجلس نمایندگان در عوض بدون ارجاع به استیضاح تحقیقات گسترده شان را با تمرکز بر مناسبات تجاری ترامپ و رابطه با روسیه پیگیری می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.