رسانه‌ ها و مقامات جهان به سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل به ویژه بخش تحقیر ترامپ در این نشست واکنش نشان دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رسانه ها و مقامات جهان به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان دادند. 

بلافاصله پس از سخنان ترامپ در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، شماری از رسانه های جهان آن را به سخره گرفتند و برخی هم نقد کردند.

سی ان ان: آمریکا نباید رئیس جمهوری داشته باشد که مایه خنده جهان باشد!

سی ان ان نوشت: «دونالد ترامپ» به خنده حاضران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد و در این مورد گفت: «اوه، فوق‌ العاده بود. خوب، می‌ خواستم کمی بخندیم، اما فوق‌ العاده بود.»

روز سه‌ شنبه بخشی از سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل با خنده تمسخر آمیز حاضران در نشست روبرو شد. این اتفاق زمانی افتاد که ترامپ در ادعایی که مبالغه‌ آمیز به نظر می‌ آید، گفت: در کمتر از دو سال، دولت من تقریبا بیش از هر دولت دیگری در تاریخ آمریکا دستاورد داشته است.

 

Untitled

 

بسیاری از کاربران توییت چند سال پیش او را بازنشر کرده‌ اند که در آن نوشته بود آمریکا نباید رئیس‌ جمهوری داشته باشد که «مایه خنده کل جهان باشد.»

چهار سال پیش ترامپ در انتقاد از اوباما نوشت رئیس جمهوری نمی خواهیم که موجب خنده جهان باشد. حال بعد از چهار سال خودش در سازمان ملل وقتی خودش را بهترین می خواند مایه خنده جهان شد.

نیویورک تایمز: حاضران در اجلاس سازمان ملل ترامپ را فردی «سبک، لوس و دمدمی مزاج» دیدند

«مارک لندر» خبرنگار نیویورک تایمز در کاخ سفید در گزارشی نوشت: ترامپ تلاش کرد در صحن سازمان ملل اینگونه نشان دهد که در 20 ماه حضورش در کاخ سفید دستاوردهایش اعتبار داشته است اما در اصل او نظم جهانی را به هم ریخته است.

ترامپ هنوز هم در صحنه جهانی فرمان می دهد و قادر است با یک توییت سیاست خارجی آمریکا را تعیین کند اما پس از یک سال مبالغه، هنوز هم بسیاری در صحن سازمان ملل او را فردی «سبک، لوس و دمدمی مزاج» می بینند و از او ترسی ندارند.

بازتاب مضحکه شدن ترامپ در فاکس نیوز

تلویزیون فاکس نیوز آمریکا که از مواضع رئیس جمهور این کشور حمایت می کند نتوانست از مورد مضحکه قرار گرفتن ترامپ بگذرد هر چند گزارشگر فاکس نیوز تلاش کرد این ماجرا را با این مطلب که ترامپ کم نیاورد و گفت : «من انتظار این واکنش را نداشتم» جبران کند.

رویترز: ترامپ در یک نهاد بین المللی، جهانی شدن را رد کرد

رویترز نوشت: در حالی که سازمان ملل یک سازمان بین المللی است، ترامپ در نشست سازمان ملل جهانی شدن را رد کرد.

آسوشیتد‌پرس: انزوای ترامپ بار دیگر نمایان شد

خبرگزاری آسوشیتد‌پرس هم با اشاره به سخنان رئیس‌ جمهور آمریکا نوشت: واکنش خودجوش رهبران جهان به سخنرانی ترامپ، بار دیگر انزوای رئیس جمهور آمریکا را در میان متحدان و دشمنان آشکار کرد زیرا که سیاست های ملی گرایانه وی ضمن ایجاد شکاف با شرکای پیشین، در برخی محافل شک و تردیدهایی را درباره قابلیت اتکا به تعهدات آمریکا در سراسر دنیا ایجاد کرده است. 

دقیقا یک ساعت قبل از سخنرانی ترامپ، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در سخنرانی در این مجمع گفت همکاری جهانی بهترین امیدی است که برای جهانیان وجود دارد. وی افزود: «چندجانبه گرایی درست در زمانی که ما بیشتر از هر زمانی به آن نیاز داریم هدف حمله و تهاجم قرار گرفته است.»

ترامپ از زمان به قدرت رسیدن، آمریکا را از توافق تغییرات آب و هوایی پاریس خارج کرده و ضمن تقویت تعرفه های حمایت گرایانه، ارزش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و سایر پیمان ها را زیر سوال برده است تا از این طریق به تقویت راهبردی کمک کرد که روز سه شنبه آن را راهبرد «واقع گرایی اصول مند» نامید.

برای این منظور وی به تمجید از مذاکرات خود با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پرداخت؛ این در حالی است که او یک سال قبل، کیم جونگ اون را «مرد کوتوله موشکی» نامیده و هشدار داده بود کره شمالی را «کاملا نابود» می کند. وی روز سه شنبه ضمن تمجید از شجاعت رهبر کره شمالی، در سخنانی تند به انتقاد از ایران پرداخت.

اکسپرس: ترامپ مخاطبان بین المللی خود را در سراسر جهان از دست داده

پایگاه اینترنتی آمریکایی اکسپرس در مقاله ای به قلم «ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا نوشت: سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل، آمریکای تحت محاصره ای را به نمایش گذاشت که در نهایت پس از سال ها توافق های تجاری ناعادلانه و بهره برداری از متحدانش، از مواضع خود عقب نشینی می کند.

وی در سخنان خود حتی اشاره ای به تغییرات آب و هوایی نکرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین حکومت جهانی را رد کرد حتی با وجود آن که برای برقراری قوانینی برای فضای مجازی این موضوع ضرورت دارد و آمریکا نیز از آن سود خواهد برد.

نکته قابل توجه در سخنان ترامپ این بود که وی با غرور گفت: «دولت من در کمتر از دو سال بیش از تقریبا هر دولتی در تاریخ کشور ما موفق بوده است»؛ اظهاراتی که موجب خنده حضار شد. این شاهد دیگری است که نشان می دهد وی مخاطبان بین المللی خود را نه فقط در سالن مجمع عمومی بلکه در سراسر جهان از دست داده است.

بازتاب تحقیر ترامپ در صحن سازمان ملل در رسانه های انگلیس 

گاردین با بازتاب سخنان رئیس جمهور آمریکا نوشت: «رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل به رئیس‌ جمهور آمریکا که با تکبر درباره عملکردش لاف می‌ زد، خندیدند. شاید آنها به تسکینی کمدی‌ گونه نیاز داشتند. از نظر کشورهای جهان، دونالد ترامپ مایه خنده است، نه رهبر. شاید خنده‌ ای که حین سخنرانی ترامپ در صحن مجمع عمومی دیده شد، از حس اضطراب و نگرانی نشات گرفته باشد. شاید این واکنشی از جانب کسانی بوده باشد که پذیرفته‌ اند به دیدگاه خطرناک یکی از قدرتمندترین رهبران جهان گوش فرا می‌ دهند. و تمام کاری که شخصی می‌ تواند در چنین حالتی انجام دهد، خنده حزن‌ آمیز است.»

روزنامه ایندیپندنت هم نوشت: اعضای سازمان ملل، پس از این که ترامپ مدعی شد دولتش «بیش از همه دولت های تاریخ آمریکا ، دستاورد داشته است»، به وی خندیدند.

روزنامه دیلی میرور هم نوشت: «سازمان ملل آشکارا به دونالد ترامپ خندید زیرا وی دستاوردهای دولتش را به رخ کشید. این تحقیر در همان ابتدای سخنان وی در نیویورک اتفاق افتاد.»

روزنامه متروی انگلیس هم نوشت: «رهبران جهان در نشست سازمان ملل، آشکارا به ترامپ خندیدند و اکنون باید منتظر توییت آتشین رئیس جمهور آمریکا بود. ترامپ، بامداد امروز، چهارشنبه در پیامی توییتری نوشت: «اوه، فوق‌ العاده بود. بله، می‌ خواستم کمی بخندیم، ولی فوق‌ العاده بود.»

دیلی تلگراف نوشت: خنده رهبران در سازمان ملل، دونالد ترامپ را مجبور کرد تا وقفه ای در سخنانش ایجاد کند.

معا فلسطین: سخنرانی ترامپ باید باعث توهم زدایی از آنهایی شود که چشمشان را به آمریکا دوخته اند

خبرگزاری معا فلسطین با بازتاب سخنرانی ترامپ نوشت: جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید باعث توهم زدایی از آنهایی شود که چشمشان را به آمریکا دوخته اند.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد باید به اراده مردم و مقاومت فلسطین اعتماد کنیم، نه به کسی که با تسلیحات خود و از طریق دشمن صهیونیستی ملت ما را می کشد.

دویچه‌ وله: ترامپ کلیت جامعه بین‌ المللی را هدف حمله قرار داد

دویچه‌ وله آلمان در گزارشی درباره سخنان ترامپ  نوشت: دونالد ترامپ در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در سال گذشته و در زمانی که تازه کارش را به عنوان رئیس جمهور آمریکا آغاز کرده بود تهدید به نابودی یک کشور عضو سازمان ملل یعنی کره شمالی کرد. امسال با این حال ترامپ در دومین سخنرانی‌ اش در مجمع عمومی سازمان ملل، کشور عضو دیگری در سازمان ملل را تهدید به حمله نکرد. ترامپ به جای آن در یک سخنرانی آزار دهنده که یادآور سخنرانی سیاه تاریخی‌ اش در هنگام مراسم تحلیف بود، کلیت جامعه بین‌ المللی و اصول زیر بنایی آن برای چند جانبه گرایی و همکاری را مورد حمله قرار داد.

خبرگزاری فرانسه: ماکرون با سخنان ترامپ مخالفت کرد

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به قیمت بالای نفت مدعی شد که کشورهای عضو اوپک دیگر کشورهای جهان را غارت می کنند و این خوب نیست.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به انتقاد دونالد ترامپ از قیمت بالای نفت گفت: اگر ایران امکان فروش نفت خود را داشته باشد، قیمت آن کاهش می یابد. ماکرون که در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل سخن می گفت، ادامه داد: اگر ترامپ تحریم ها را دوباره علیه تهران اعمال نکرده بود، قیمت نفت بالا نمی رفت.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: اگر وی (ترامپ)منطقی فکر کند، خواهد فهمید که در صورت فروش نفت از سوی ایران، قیمت نفت مناسب خواهد شد و چنین وضعی برای صلح و قیمت های جهانی نفت خوب خواهد بود، اما در غیر این صورت بن بستی منطقی پیش خواهد آمد که من پاسخی برای آن ندارم. این واقعیت اقتصاد یعنی قانون عرضه و تقاضاست. 

سناتور آمریکایی: شیوه یکجانبه ترامپ در قبال ایران شکست می خورد

سناتور «دایان فین اشتاین» نماینده دموکرات از کالیفرنیا در صفحه توییتر خود نوشت: شیوه یکجانبه ترامپ در قبال ایران شکست می خورد. متحدان ما معتقدند که توافق هسته ای ایران نتیجه داده است و بدون ما به پیش می روند. وقت آن است که به توافق هسته ای بازگردیم و همراه با متحدانمان به رفتارهای ایران رسیدگی کنیم.

اسپوتنیک: تمسخر ترامپ توسط حضار

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد در 73 مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، سخنرانی رئیس جمهور آمریکا موجب خنده حضار شد.

 

35a227eb27d18b6cf9ad546ac97343d7

 

شرکت کنندگان در هفتاد و سومین نشست مجمع سازمان ملل در هنگام سخنرانی رئیس جمهور آمریکا، حضار به سخنان وی خندیدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در این سخنرانی گفت، کار من در این دو سال نظر به دیگر رئیس جمهورهای امریکا بسیار مفید بوده است. شرکت کنندگان در سالن به این سخنان ترامپ با تمسخر خندیدند.

رئیس جمهور آمریکا در نطق 34 دقیقه‌ ای خود در مجمع عمومی سازمان ملل، همچنان به بحث واردات گاز آلمان از روسیه پرداخت. در این میان وی حرفی زد که موجب خنده وزیر خارجه آلمان هم شد. ترامپ در این بخش از صحبت‌ های خود گفت: «اگر آلمان مسیر خود را تغییر ندهد، به زودی به صورت کامل به انرژی روسیه وابسته خواهد شد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.