به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در این آیین گفت: شهر بوشهر به عنوان یکی از شهرهای همجوار خلیج فارس، از مراکز مهم و قدیمی تمدن و فرهنگ ایران زمین به شمار می رود.
ابوذر دهدار افزود: این شهر در دوران قاجاریه پس از تهران تبدیل به مرکزی برای دگرگونی گسترده در زمینه آموزش شد.
وی ادامه داد: در این ارتباط مدرسه سعادت بوشهر به سبک نوین آموزشی و به عنوان نماد دگرگونی علمی و فرهنگی و مادر مدارس کرانه‌های جنوبی ایران لقب گرفت.
دهدار افزود: مدرسه تاریخی سعادت بوشهر در سال 1278شمسی چون نگینی درخشان بر انگشتر ایران درخشید و همچنان با گذشت ییش از یک قرن روز به روز موقعیت علمی، اسناد و سوابق تاریخی بیشتر چهره‌ نمایان می‌سازد.
وی گفت: مدرسه ماندگار سعادت بوشهر مادر مدارس جنوب ایران است و علما و شخصیت‌های برجسته‌ای در این مدرسه تحصیل و افراد فرهیخته‌ای از این مدرسه فارغ‌التحصیل شدند.
دهدار اظهارکرد: روز تاسیس مدرسه ماندگار سعادت را به عنوان روز بوشهر انتخاب شده زیرا مدرسه تاریخی سعادت، مادر مدارس جنوب ایران است.
وی گفت: قرار دادن سالروز تاسیس مدرسه سعادت به عنوان روز بوشهر نشان از اهمیت فرهنگ در این استان حماسه ساز دارد.
دهدار افزود: سعادت را باید مدرسه سعادتمندی بوشهری‌ها دانست مدرسه‌ای که از دلش بزرگانی تولد یافته‌اند که به یقین از نیکان زمانه خود بوده و هستند.
وی اضافه کرد: در این ارتباط 18اسفند ماه سالروز تاسیس مدرسه سعادت، روزی ماندگار در تاریخ کهن بوشهر و فرصتی مغتنم برای نکو داشت روز بوشهر است.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: تاریخ پر افتخار استان بوشهر، دلاور مردانی را در خاطره خود دارد که همواره با ایثار و جانفشانی از کیان این مرز و بوم دفاع کرده و اینگونه است که نام و آوازه شان تا همیشه تاریخ در آسمان پرستاره ایران اسلامی می درخشد.
وی تاکید کرد: برگزاری نکوداشت روز بوشهر فرصتی مناسب برای تقدیر از آنانی است که زندگیشان را وقف بوشهر عزیز کرده‌اند و فرصتی ویژه و خاص برای معرفی بیشتر بوشهر مهربان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: انتخاب سالروز تاسیس یک مدرسه تاریخی به عنوان روز نکوداشت بوشهر خود نشان از رفیع بودن اندیشه این دیار و سامان است.
سعید زرین فر افزود: جایگاه و اهمیت مدرسه تاریخی سعادت به عنوان مدرسه ای که بعد از دارالفنون راه اندازی شده خود نشان دیگری از جایگاه و عظمت روز بوشهر است.
وی افزود: در سال گذشته مدرسه سعادت به شکل مخروبه ای درآمده بود که با اعتبار بیش از 30 میلیارد ریال زمینه بهسازی و بازسازی آن فراهم شد که این مسیر باید ادامه یابد و زمینه راه اندازی موزه آن نیز فراهم شود.
زرین فر افزود: انتظار است با حمایت های خوب شورا و شهرداری بوشهر این مسیر ارزشمند توجه به بافت های قدیمی تداوم یابد و شاهد رونق بیش از پیش روند بازسازی و بهسازی آثار و ابنیه های تاریخی شهر بوشهر باشیم.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.