حسین دلشب در این ارتباط شنبه شب درگفت و گو با ایرنا افزود: در حاشیه کارگاه آموزشی خزنده شناسی و راههای درمان گزش در این اداره کل از پنج نفر که در جریان حمله پلنگ دچار خسارت شده بودند به پاس رفتار صحیح و نگرش انسانی آنها تقدیر و خسارات وارده به آنها پرداخت شد.
وی افزود: با همکاری سازمان مرکزی، درقالب بیمه نامه پلنگ آسیایی چکهای مربوط به جبران خسارت وارده به دام های این افراد حامی محیط زیست توسط پلنگ صادر و در این آیین از خسارت دیدگان تجلیل و به سه نفر از حاضران در نشست این مبالغ بصورت حضوری تقدیم شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهارداشت: امید می رود با تداوم همکاری بین روستانشینان و این اداره کل و استمرار بیمه نامه پلنگ، تعارض بین این حیوان ارزشمند و دامداران به حداقل رسیده و شاهد شکوفایی بیشتر جمعیت این پستاندار باشیم.
دلشب یادآورشد: پرداخت خسارت بیمه پلنگ ایرانی برای نخستین بار در کشور دراین استان انجام شده است.
تعیین اولین منطقه مرجع برای اجرای برنامه ملی عملیاتی حفاظت و مدیریت پلنگ ایرانی با عنوان پایلوت پایش و حفاظت مشارکتی پلنگ ایرانی درشهرستان دشتستان ازتاریخ آبان ماه 1394 با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر پایه خواست و علاقمندی جامعه محلی بخش ارم شهرستان یادشده از طریق موسسه تخصصی مطالعات پلنگ آسیایی اجرایی شد.
محورهای اصلی این برنامه شامل تحقیقات، پایش، برنامه های اجتماع محور، آموزش و توانمندسازی و اطلاع رسانی با رویکرد تبادل تجارب و درس های آموخته است.
اقداماتی شامل دوربین گذاری نظام مند، برگزاری کارگاه هم اندیشی حفاظت مشارکتی پلنگ ایرانی، آموزش و توانمند سازی افراد محلی برای اهداف برنامه، ایجاد ساختار پایش مشارکتی وضعیت پلنگ، گونه های طعمه و زیستگاه آن که برای اولین بار در کشور در یکی از مناطق آزاد شهرستان دشتستان، اجرایی شده است و با مشارکت جامعه بومی این منطقه همچنان ادامه دارد.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.