به گزارش ایرنا، سیدعلی هاشمی سه شنبه شب در نشست کتابخوان ویژه هفته دفاع مقدس در کتابخانه عمومی حضرت جواد(ع) روستای چهارروستایی بندرریگ افزود: هشت سال دفاع مقدس پر از حماسه و خاطره و رشادت دلیر مردان ایران اسلامی است که نسل جدید اطلاعات و آگاهی از آن دوران ندارند و ما مسئولان فرهنگی وظیفه داریم نهایت تلاش خود را در آگاه سازی از اتفاقات آن زمان به این نسل بکار ببریم.
وی اظهارکرد: دشمن از بدو انقلاب تاکنون همواره درصدد ضربه زدن به نظام و انقلاب است و دست بردار نیست اما با حضور مردم غیور و سلحشور ایران اسلامی و تبعیت از رهنمودهای رهبری همه آنها خنثی و ناکام مانده است.
وی گفت: خونی که در رگ جوانان دوران دفاع مقدس بود امروز نیز در رگ جوانان ما نظیر شهید حججی که حتی جنگ را ندیده بود، جاری است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر اظهارکرد: باتوجه به اینکه هفته دفاع مقدس با ماه حزن و اندوه محرم تقارن پیدا کرده بهترین فرصت برای بازگو کردن حماسه های افتخارآفرین رزمندگان غیور اسلام به نسل جوان است.
وی افزود: باید به رزمندگان تا زنده هستند فرصت دهیم خاطرات دوران دفاع مقدس را به جامعه بیان و به شبهاتی که در این زمینه وجود دارد، پاسخ دهند.
بخشدار ریگ گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم درس و پیامدهای فراوانی دارد که باید به بهترین نحو از آن بهره ببریم.
مسعود شیرافکن افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچگاه دنبال جنگ نبوده و همواره بر صلح و تعامل و دوستی با دیگر کشورها تاکید دارد که در این ارتباط رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل در سخنرانی شفاف خود به اطلاع جهانیان رساند.
وی گفت: برای ساختن کشور نیاز به فرهنگ دفاع مقدس داریم که برپایی چنین نشست هایی بسیار کارساز و مفید است.
رئیس کتابخانه عمومی حضرت جواد(ع) روستای چهارروستایی نیز گفت: این کتابخانه توانسته تاکنون مقام های خوبی در سطح کشور و استان نایل شود.
مروارید رازقی افزود: نشست های کتابخانه های عمومی کشور که از 2 سال قبل اجرایی شده در این روستا نیز تاکنون بیش از 10 نشست برگزار و استقبال خوبی از آن بعمل آمده است.
وی اظهارکرد: این نشست ها باهدف اشتراک گذاری اطلاعات بدست آمده از کتاب های خوانده شده به مردم با همکاری بسیج و سپاه برگزار و توانسته نقش مفیدی در گرایش اهالی این روستا به مطالعه کتاب داشته باشد.
دراین نشست 6 تن از کتابخوانان به تشریح کتاب هایی با مضمون دفاع مقدس برای حاضران پرداختند و یکی از رزمندگان اسلام خاطره گویی از دوران دفاع مقدس کرد و از آنان تجلیل بعمل آمد.
پس از این برنامه، نمایشگاه هفته دفاع مقدس در کتابخانه عمومی روستای چهارروستایی افتتاح شد.
روستای چهارروستایی از توابع بخش ریگ شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از روستاهای پرجمعیت و اهل فرهنگ و ادب است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.