دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس آمار افراد دارای ویروس کزونا در استان بوشهر بدون تغییر همان ۶۷ نفر است که از مجموع این بیماران تاکنون ۵۸ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده و در قرنطینه خانگی و پنج نفر در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود  هستند و چهار تن نیز فوت شده‌اند.

وی بیان کرد: امروز در مجموع ۶۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

کشمیری افزود: پیامی مبنی بر تأثیر مثبت مصرف تریاک و مشتقات آن روی کرونا ویروس در فضای مجازی منتشر شده‌است که این مطلب غیرعلمی است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: پیش از این نیز در فضای مجازی با انتشار پیامی مبنی بر اینکه مصرف الکل سبب آلودگی‌زدایی بدن در بیماران کرونایی می‌شود که این پیام نیز غیرعلمی بوده و تاکنون منجر به مرگ، کوری و بیماری خیلی از مردم در سراسر کشور شده‌است.

کشمیری افزود: بیماری کرونا ویروس و مشکلات ناشی از انتقال آن را میان دیگران جدی بگیرید، این تعطیلات برای بستن چمدان‌های سفر با اهل خانه نیست، با سفر کردن‌های غیرضروری سفیر مرگ و بیماری برای هموطنان نباشید.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: مردم تردد، سفر و مهمان دعوت نکنند، در خانه بمانند، دور همی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و نسبت به قطع زنجیره ابتلا  به ویروس اقدام شود.

کشمیری اضافه کرد: تجمع موجب شعله‌ور شدن کرونا است و اگر این بیماری گسترش پیدا کند ممکن است قابل جبران نباشد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است افزود: هموطنان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.