غلامرضا مهرجو روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گناوه افزود:  در هر برهه انقلاب که یک رویداد سیاسی اتفاق افتاده‌ از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده شده‌است و می‌طلبد به فراخور زحماتی که آن مجموعه متقبل می‌شود، به آنان کمک شود.

وی اضافه کرد: براساس آنالیز صورت گرفته حدود ۹۰ درصد از عوامل اجرایی در امر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان گناوه فرهنگیان هستند که آمار قابل توجهی است.

فرماندار گناوه ادامه داد: درحالیکه در امر  برگزاری انتخابات دیگر دستگاه‌های اجرایی در بدنه دولت مشارکت و همکاری دارند اما ترکیب  عوامل اجرایی بیشتر  از فرهنگیان نشان می‌دهد بار اصلی مسئولیت جامعه در حوزه آموزش و پرورش است.

مهرجو بیان کرد: در کنار عوامل اجرایی که بیشتر از فرهنگیان هستند، حدود ۷۵ درصد از اماکن و فضاهای  انتخابات پیش رو متعلق به آموزش و پرورش شهرستان است.

وی اظهارداشت: با توجه به نزدیک شدن سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام (ره)، در شهرستان گناوه  عده معدودی سواد ندارند که امیدواریم درگام دوم انقلاب با همکاری ارگان‌های مرتبط شاهد ریشه‌کنی کامل بیسوادی باشیم.

فرماندار گناوه گفت: براساس آمار و مستندات، گناوه یکی از شهرستان‌های برتر استان بوشهر در سطح کم‌سوادی است.

 مهرجو افزود: آموزش و پرورش رکن توسعه جامعه به شمار می‌آید و همگان به نحوی مدیون این مجموعه هستیم و واجب است در هر شغل و جایگاهی به آن مجموعه کمک و  همکاری کنیم.

وی اظهارداشت:  از اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر انتظار داریم که نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش این شهرستان که از قابلیت و استعدادهای  بسیار بالایی برخوردار است، داشته باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شهرستان گناوه جزو سه شهرستان برتر استان در سطح کم سوادی است که این نتیجه تلاش و کوشش مجموعه آموزش و پرورش است.

عباس امید افزود: در شهرستان گناوه روند سوادآموزی رو به رشد و پیشرفت است و جای تقدیر دارد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: مجموعه آموزش و پرورش همه تلاش خود را بکار بسته تا سطح بیسوادی در شهرستان به حداقل برسد.

اسکندر احمدی افزود: در این ارتباط  مکاتبات با ادارات انجام و سعی داریم افراد بی‌سواد را شناسایی و آنها را جذب کنیم.

وی گفت: طبق آخرین آمار استخراج شده در سال ۱۳۹۵ میزان بیسوادی در شهرستان گناوه  ۳.۵۶ درصد است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.