حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران  افزود: در این ارتباط تاکنون هفت طرح از فعالان  پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دریافت شده که پس از طی فرایند  مورد نیاز زمینه حمایت از آنها فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: در این ارتباط یک طرح دانش‌بنیان در زمینه پرورش میگو مورد حمایت قرار گرفته که در این طرح برای نخستین بار در کشور سالانه در چهار نوبت پرورش میگو برداشت می‌شود.

اسماعیل‌پور ادامه داد: این طرح در بخش تامین سرمایه با کمبودهایی مواجه بود که با معرفی به سازمان مرکزی اوقاف کشور سرمایه موردنیاز آن فراهم می‌شود.

وی گفت: زودبازده بودن و همچنین ایجاد فرصت‌ شغلی از مزیت‌های قابل توجه این طرح دانش بنیان محسوب می‌شود.

اسماعیل‌پور ادامه داد: هر سرمایه‌گذاری که نیاز به زمین داشته باشد در صورت رعایت مسائل وقف زمین موردنیاز وی تامین و حتی در بخش سرمایه‌گذاری به وی کمک می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با شهادت امام رضا (ع) برنامه سوگواری در بیش از ۴۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در حاشیه مراسم عزاداری ویژه شهادت امام رضا (ع) خیمه‌های معرفت برپا و مبلغان در این خیمه‌ها فعالیت فرهنگی و دینی دارند.

اسماعیل‌پور  افزود: پیاده‌روی مردم ولایت‌مدار در دشتستان در روز شهادت امام رضا(ع) به سمت شاهزاده امام‌زاده ابراهیم(ع) از جمله برنامه‌های شاخص شهادت امام رضا در استان بوشهر است.

وی یادآور شد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی توسط مردم و خیران، سینه زنی و زنجیرزنی از جمله برنامه‌های مردم عزادار در مسیر پیاده‌روی دشتستان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت:  از چهارم تا سیزدهم آبان ماه به عنوان دهه وقف ۲۰۰ برنامه فرهنگی در این استان برگزار می‌شود.

وی کرد: برپایی نمایشگاه فرهنگ وقف، همایش یاوران وقف، نواختن زنگ وقف در مدارس و برپایی مراسم‌هایی در بقاع متبرک از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.