قدرت الله شاهین زاده  روز پنجشنبه درنشست خبری با خبرنگاران این شهرستان گفت: همانگونه که درکشورهای پیشرفته، کیفیت کالای استاندارد حالت عادی به خود گرفته، چامعه نیز هنگام خرید کالا ، استاندارد بودن  را مطالبه و درخواست کنند.

وی افزود: مردم در هنگام مراجعه به فروشگاهها قبل از مباحث قیمت کالا و ساخت با فروشنده باید  به استاندارد بودن حساس و  آن را مطالبه گری کنند.

شاهین زاده اظهارداشت: در صورتی که کالای تولید شده از نظر استاندارد و کیفیت پایین باشد ، مردم از خرید آن باید ممانعت کنند.

وی بیان کرد: به رغم اینکه در زمینه ترویج فرهنگ استاندارد اقدام‌های زیادی توسط این سازمان انجام شده اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری برای ترغیب مردم در این زمینه شود تا آنان حساس و مطالبه گر شوند.

این مقام مسوول ادامه داد:  نظارت بر واحدهای تولیدی و عرضه، خرید کالا  و آزمون جهت مشخص شدن رعایت موازین استاندارد و برنامه های ترویج فرهنگ استاندارد توسط این اداره انجام می شود.

شاهین زاده گفت: از مهر ماه سال گذشته تا مهر امسال  ۱۶۰۵  بازرسی از واحدهای عرضه کالا در این شهرستان انجام شد که افزایش ۲۰ درصدی نسب به مدت مشابه مشابه دارد.

وی یادآورشد: در بازرسی‌های یک سال اخیر حدود ۵۳ مورد کالای غیر استاندارد در مراکز عرضه مشاهده و جمع آوری شد.

رئیس اداره استاندارد گناوه افزود: عملکرد این اداره در زمینه استاندارد بودن کالاها  تنها به نظارت بر واحدهای تولیدی معطوف نیست  بلکه مسیر تولید تا عرضه را دنبال و زیر نظر دارد.

وی بیان کرد: نظارت بر اجرای استاندارد در شهرک‌های بازی و بوستان‌ها، ایستگاههای سی ان جی، نازل های سوخت جایگاهها، کالاهای صادراتی و وارداتی، تجهیزات مهدهای کودک و پیش دبستانی و آسانسورها از دیگر فعالیت های این اداره است.

وی به نقش خبرنگاران در ترویج فرهنگ استاندارد اشاره کرد و گفت: هفته استاندارد فرصت مغتنمی است تا از حضور فعال و موثر اصحاب رسانه در عرصه اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ استاندارد تقدیر شود.

شاهین زاده افزود: این اداره، خبرنگاران را بال و بازوی خود دانسته که  می‌توانند نقش بسزایی در ترغیب و تشویق مردم به خرید کالاهای استاندارد ایفا کنند.

رئیس اداره استاندارد گناوه گفت: خبرنگاران جریان زنده اطلاعات را با تکیه بر صداقت، صراحت و شجاعت در شریان‌های حیاتی جامعه استمرار و شناخت و آگاهی جامعه را از پیرامون خود بیشتر می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.