به گزارش ایرنا، فرزاد رستمی روز یکشنبه در پنجمین نشست ستاد بازآفرینی محله های استان بوشهر افزود: با اجرای این طرح ها و بازآفرینی محله ها یکهزار و 981 فرصت شغلی مستقیم در استان بوشهر ایجاد می شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: بتازگی تفاهم نامه ای بین راه و شهرسازی و دستگاه های ذیربط برای بازآفرینی محله های هدف منعقد شده است که سهمیه استان بوشهر یکهزار و 345 واحد مسکونی است و به ازای هر واحد 400 میلیون ریال تسهیلات با سود 9 درصد ارائه می شود.
وی گفت: در بازآفرینی این بافت ها فرهنگ سرا، مدرسه، دیوار حفاظتی، خانه محله، چمن مصنوعی و فضاهای ورزشی ایجاد می شود که سهم استان بوشهر امسال برای اجرای بخش های روبنایی، زیرسازی و توانمند سازی 294 میلیارد ریال تعیین شده است.
رستمی بیان کرد: شهرهای بوشهر و برازجان بیشترین مساحت بافت ناکارآمد شهری را در این ن دارند و شهرهای خورموج و اهرم در رتبه های بعدی هستند.
رستمی اضافه کرد: اجرای طرح بازآفرینی محله های ناکارآمد با اولویت شهرهای بالای 50 هزار نفر است ولی در استان از ردیف های دیگر برای بازآفرینی در شهرهای خورموج و اهرم نیز در صورت تصویب هزینه می شود.
استاندار بوشهر گفت: امسال برای اجرای پروژه ها در محله های ناکارآمد شهری 294 میلیارد ریال اختصاص می یابد که از این میزان 70 درصد سهم دولت و 30 درصد دیگر را باید شهرداری‌های استان تامین کنند.
عبدالکریم گراوند افزود: دولت تلاش می کند در قالب ستاد بازآفرینی با اقدامات مناسب محل زندگی مردم را به صورت مناسب و شایسته فراهم کند.
وی با بیان اینکه برخی محلات فرسوده شایسته زندگی مردم نیست، تاکید کرد: ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌‌های فرسوده و تحرک و رونق در این بافت‌ها از دیگر هدف های اجرای پروژه بازآفرینی بافت‌های محله هاست که نقشی مهم در ایجاد اشتغال و پویایی این محله ها دارد.
استاندار بوشهر گفت: تاکنون پروانه‌های ساخت برای ایجاد واحدهای مسکونی در محله های ناکارآمد و بافت‌های فرسوده صادر شده که باید این مهم سرعت بخشی شود.
گراوند اضافه کرد: اجرای طرح بازآفرینی بافت‌های محله های هدف شهرها فرصتی برای بازسازی این محله ها و اجرای طرح‌های گردشگری است.
وی، با تاکید بر ارسال پروژه‌های پیشنهادی شهرداری‌ها برای اجرای در بافت‌های فرسوده گفت: در زمینه ارائه تخفیف‌ها و بسته‌های تشویقی نیز باید اطلاع‌رسانی لازم توسط شهرداران استان انجام شود.
استاندار بوشهر یادآور شد: فراهم نشدن فرصت مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در استان یک ضعف بزرگ است و سرمایه‌ گذارانی که متقاضی همکاری در این زمینه هستند باید موانع در مسیر فعالیت آنها برداشته شود.
گراوند افزود: باید برای حضور و فعالیت سرمایه ‌گذاران در استان فضای خوبی فراهم و به آنها کمک شود و استقبال مناسب از سرمایه‌گذاران مورد تاکید است.
وی تاکید کرد: برگزاری این نشست‌ها برای این است که مشکلات مردم برطرف شود و باید نتیجه این نشست گره گشایی از مشکلات مردم باشد و در این راستا مدیرانی که نتوانند برای حل مشکلات مردم گام بردارند برکنار می شوند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.