حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از برپایی باشکوه، منظم و توام با امنیت مراسم عزاداری محرم امسال تقدیر کرد.

 

به گزارش جماران، این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم که بعد از پایان دهه اول محرم برگزار شد، از مراسم باشکوه عزاداری امسال که توام با نظم و مراعات مسائل اسلامی بود تقدیر کرد و اظهار داشت: این مراسم در کشورهای مختلف دنیا بویژه کشورهای اروپایی بسیار باشکوه بود و نام و مکتب امام حسین(ع) در دنیا پیش از پیش درخشید.

او ضمن تقدیر از نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی در برقراری نظم و امنیت در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: این مراسم پرشور و مجالس و دستجات عزاداری در نهایت امنیت برگزار شد و این لطف الهی بود که باید از نیروی انتظامی و سایر نیروها تشکر کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حادثه لاس وگاس آمریکا و شمار کشته شدگان در آن گفت: معمولا یک نفر در یک حادثه می تواند چندنفری را مصدوم کند نه ۶۰۰ نفر را و این ارقام نشان می دهد که آمریکا ناامن ترین کشور دنیاست و پلیس آن بسیار ضعیف و ناتوانند که نتوانستند جلوی افزایش تعداد را بگیرند.

او افزود: براساس آمار و گزارشها، بحمدلله کارهایی که موجب وهن بود مانند قمه زنی در حد پایین بود و در قم اصلا نبود و اگر بود آشکار نبود که این نشان می دهد این افراد که عاشقان مکتب اباعبدلله هستند آگاهی بیشتری پیدا کردند و متوجه شدند این کار به زیان اسلام است و از این مسیر باز گشتند.

این مرجع تقلید با اشاره به حضور چشمگیر جوانان در مراسم عزاداری و دستجات مذهبی گفت: این نشان می دهد که نسل جوان پیرو مکتب حسینی است؛ امیدواریم خداوند توفیق بیشتری به این عزیزان دهد و برنامه عزاداری اینها را به امضای امام زمان برساند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.