روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز دوشنبه خود در اقدامی نامتعارف در صفحه نخست خود و با تیتر بزرگ، نشست سران آمریکا و کشورهای عربی و اسلامی را که دیروز در ریاض برگزار شد، «نشست سران رذالت» توصیف کرد.

به گزارش جماران، در این مطلب که به قلم «ابراهیم الامین» سردبیر الاخبار منتشر شد، آمده است: دونالد ترامپ فرومایه، در رفتار و منش و حتی در نحوه لبخند زدن و دست دادن و خندیدن و بیان حرف های متفاوت از نیت درونی اش هیچ تغییری با قبل نکرده بود. حتی تغییر لباس زنان همراهش نیز نتوانسته بود زندگی سرتاسر بی پروایی و فسادشان را از دیدگان مخفی کند. 
حال و روز فرومایگان دیگر حاضر در این نشست نیز دست کمی از او نداشت؛ همان لبخندهای احمقانه کسی که مقابل چشمش از او دزدی می کنند و چیزی جز ابراز شادمانی از خود بروز نمی دهد. به شیوه همان رفتارهای چاپلوسانه ای که قرن هاست برای جلب رضایت ارباب کاخ سفید نشینشان از خود بروز می دهند، خزانه های پر از طلا و جواهر را تقدیم اربابشان کردند تا در مقابل فقط لبخند رضایت او را به دست آورند؛ بسان بردگان قرن های قدیمی صف کشیدند تا ارباب کاخ سفید با نیم نگاهی آنها را بنوازد. 
فرقی برایشان نمی کرد چقدر از ثروت هایمان را نثار می کنند و چطور قرار است این همه ثروت را با خون مردم شان تامین خواهند کرد. برایشان مهم نبود این ثروت چه آتشی برخواهد افروخت. آنها به جز صندلی های متعفن طلا اندود شده شان به چیز دیگری نمی اندیشیدند و فقط به دنبال جلب رضایت کسی بودند که بر عجز و درماندگی و بیچارگی آنها را پرده خواهد کشید و در این راه حاضر بودند همه ثروت و کرامت خود را صرف نابودی کسانی کنند که در طلب حق و سرزمین و ناموسش زبان به اعتراض بگشاید. 
تصاویر مخابره شده از «پادشاهی خشم» نوید بخش آتشی بود که کشورهای ما باید به خاطر هوسرانی های شاهزادگان مرگ و نیستی چشم به راهش باشند. 
خبرهای شومی که از آنجا می رسد هشداری برای ماست تا خود را آماده گوش سپردن به ناله و فریاد کودکان و فرزندان و برادران و زنان و مردان آزرده از تیر طاغوت های جهان سازیم. 
اما آیا سرنوشت ما این است؟ 
دوران ما و سال های گذشته و امروز که با خون پاکان عجین شده و سرهای برافراشته در کوی برزن به ما و این دیوانگان می گوید که جنگ اگر به راه بیفتد هیچ ریز و درشتی را باقی نخواهد گذاشت و از پشت هر صخره و دشتی هرکس خنجری بیابد خود را به گلوی این فرومایگان و اربابان آنها که در این نشست حضور داشتند خواهد رساند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.