مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: جمهوری اسلامی ایران، تنها قدرت مقتدر و با ثبات در منطقه خاورمیانه است و این مهم برای جهانیان به یک باور تبدیل شده است.

به گزارش جماران ، سردار سرلشگر سید رحیم صفوی روز پنجشنبه در اجتماع بزرگ رزمندگان استان مرکزی با عنوان یاران انقلاب در محل مصلی بیت المقدس اراک، افزود: اروپائیان به قدرت مطلق نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه پی برده اند و این مهم زمینه اختلاف کشورهای اروپایی با ایالات متحده را فراهم کرده است. 

وی، انگلستان را تنها حامی ایالات متحده در اروپا معرفی کرد و ادامه داد: کشورهای ابر قدرت اروپایی از قبیل آلمان و فرانسه تن به خواسته های ایالات متحده نمی دهند و ساز مخالفت با سیاست های آمریکا در اروپا هر روز کوک تر گذشته می شود. 

مشاور عالی مقام معظم رهبری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری، نیروی های مسلح قدرتمند و یکپارچگی مردم و مسئولان به یک قدرت مقتدر در منطقه تبدیل شده که تمام سیاست ها و توطئه های استکبار جهانی علیه اسلام را خنثی می کند. 

وی بیان کرد: اندیشه امام راحل و آرمان های انقلاب اسلامی، الگوی معرفتی و چراغ راه آزادیخواهان جهان از آفریقا شمالی تا آسیای جنوب غربی است و اهداف نظام اسلامی هر روز گوشه ای از جهان را در می نوردد که این مهم عامل دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران اسلامی است. 

سردار صفوی، با بیان اینکه افول قدرت آمریکا و اسرائیل حقیقتی محض است، افزود: شکست های پی در پی ایالات متحده در افغانستان، عراق و سوریه نشان از ضعف قوای نظامی و سیاست های سلطه طلبانه این کشور دارد و امروز همه جهان در مقوله ظلم ستیزی اتفاق نظر دارند. 

وی، با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی خارج از مقیاس باورهای عادی مردم جهان بود، افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و آرمان های امام راحل که بر گرفته از آموزه های قرآن کریم بود بسیاری از غیر ممکن ها را ممکن کرد و به همین دلیل انقلاب ایران در سراسر دنیا به عنوان یک جریان مقدس و معنوی شناخته شده است. 

مشاور عالی مقام معظم رهبری بیان کرد: عزت و عظمت انقلاب اسلامی ایران در سایه مجاهدت های امام راحل، رزمندگان اسلام و رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری به دست آمده و مسئولان و دولتمردان نیز باید همواره خود را مدیون خون شهدا دانسته و با تمام توان در راستای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند. 

وی اظهار کرد: استکبار جهانی برای تضعیف قوای نظامی ایران اسلامی و تامین امنیت اسرائیل جنایتکار، گروهک های تروریستی را در کشورهای عراق و سوریه سازماندهی کرده است، اما در این سیاست هم شکست خورد چرا که ملت و نیروهای مسلح ایران اسلامی بر اساس موازین اسلام و اهل بیت(ع) گام بر می دارند و فضل و عنایات الهی همواره پشتیبان این ملت است. 

سردار صفوی اظهار کرد: پیشرفت های علمی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف فضایی، نانو و علوم پزشکی به جایگاهی رسیده است که کشور را ازهمه دنیا بی نیاز کرده است. 

وی یادآور شد: فشارها و تحریم های استکبار جهانی ممکن است مشکلاتی برای کشور داشته باشد اما نمی تواند ملت ایران را از ادامه راه انقلاب اسلامی مایوس کند. 

وی، دسترسی جوانان ایران اسلامی به دانش انرژی هسته ای، ماهواره سنجش از دور و موشک های حامل ماهواره را بخشی از دستاوردهای جوانان غیرتمند ایران اسلامی در بخش نظامی عنوان کرد. 

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: بیش از چهار میلیون از جوانان ایران اسلامی در دانشگاه های نقاط مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند و ظرفیت دانشگاه های کشور از مرز 800 هزار دانشجو فراتر رفته به طوری که پیش از انقلاب این ظرفیت تنها 10 هزار دانشجو بود. 

وی ادامه داد: ظرفیت های صنعتی بسیاری در نقاط مختلف ایران اسلامی وجود دارد که در صورت توجه به این صنایع و توسعه و بالندگی آن ها می توان ضمن ایجاد اشتغال مولد، در بخش های مختلف صنعتی نیز به خودکفایی رسید. 

سردار صفوی بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی از جنگ و محاصره اقتصادی نتوانستند مردم را از ادامه راه انقلاب اسلامی مایوس کنند به همین دلیل با سیاست های جدید از قبیل نفوذ در همه بخش های جامعه سعی در ضربه زدن به نظام اسلامی دارند. 

وی بیان کرد: ایجاد خلل در باورهای دینی و اعتقادی جوانان، نفوذ انسانی در بخش های مختلف نیروهای مسلح تشکیلات صنعتی و اقتصادی، خسته کردن نیروهای انقلابی و ارزشی از ادامه مسیر انقلاب اسلامی و ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولان مهمترین عوامل نفوذی دشمن است که باید با هوشمندی، اتحاد و همدلی مردم و مسئولان به هنگام شناسایی و خنثی شوند. 

مشاور عالی مقام معظم رهبری بیان کرد: هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات ایالات متحده دشمنان قسم خورده ایران و اسلام هستند چرا که دست آن ها در خون بیش از 200 هزار شهید ایرانی و شهیدان عراقی، سوری و یمنی آلوده است و دشمنی آن ها با ملت ایران هیچ گاه به دوستی تبدیل نمی شود. 

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال مولد، بالا بردن سطح اقتصادی و معیشتی مردم و هوشیاری در برای توطئه نفوذ دشمنان باید در دستور کار مسئولان نظام اسلامی در رده های مختلف قرار بگیرد. 

سردار صفوی اضافه کرد: استان مرکزی به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب با بیش از هفت هزار شهید گلوگون کفن دفاع مقدس بر تارک ایران اسلامی می درخشد. 

وی اضافه کرد: وجود شهدای گرانسنگی همچون سردارن آنجفی، نبیری، بختیاری و احمدی بیغش، حضور پاسداران استان مرکزی در قائله کردستان و آزادسازی محور بانه- سردشت، نمونه حضور فعال و گسترده مردم این خطه در جنگ تحمیلی است. 

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود مردم را به حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه دعوت کرد و گفت: ملت ایران در این روز تاریخی یک بار دیگر عشق و علاقه خود را به آرمان های نظام اسلامی، شهدای گرانسنگ، امام راحل و مقام معظم رهبری به منصه ظهور می گذارند. 

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: اجتماع بزرگ رزمندگان این استان در جنگ تحمیلی با هدف زمینه سازی برگزاری کنگره سرداران، فرماندهان و هفت هزار شهید استان مرکزی در سال 1397 برگزار شده است. 

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی افزود: 9 کمیته تخصصی برای پیگیری برگزاری کنگره سرداران، فرماندهان و هفت هزار شهید استان مرکزی تشکیل شده و بیش از 100 محقق در راستای جمع آوری اسناد و مدارک رزمندگان و مردم استان مرکزی در هشت سال دفاع مقدس و نقش برجسته مردم این استان در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تلاش می کنند. 

وی اظهار کرد: ایجاد همدلی بین رزمندگان استان، تجدید میثاق با مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای گرانسنگ و تجلیل از مقام ایثارگران از دیگر اهداف برگزاری این اجتماع بزرگ است. 

استان مرکزی هفت هزار شهید، 15 هزار جانباز و 813 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.