دانش‌آموزان زنگ تفریح خود را در حیاط مسجد سپری کرده و هنگام اذان ظهر و عصر نماز جماعت را برگزار می‌کنند.

به گزارش جماران؛ شهردار منطقه ۱۰ تهران از ایجاد نخستین مسجد مدرسه در منطقه ۱۰ خبر داد و گفت: این مسجد که در مسجد ابوالصدق افتتاح شده، موفق به جذب ۱۱۰ دانش‌آموز شده است.

مهدی اخ الصنایع با تأکید بر تأثیر جامعه روحانیت در عرصه اجتماعی و فرهنگی شهری، گفت: نگاه مدیریت شهری به مساجد بر این اساس است که محور امور و اقدامات فرهنگی در مساجد پیگیری و پی‌ریزی شود و این نشست‌ها به منظور تعامل بیشتر با مسئولان و مدیران تأثیرگذار منطقه در مساجد برگزار می‌شود.

اخ الصنایع ضمن قدردانی از حجت الاسلام شیرنژاد به خاطر اجرای طرح «آرمان» و مساعدت‌های‌ ایشان در تقویت جایگاه مساجد تصریح کرد: در سه سال اخیر هیچ بدهی از سوی مدیریت شهری منطقه به امور مساجد باقی نمانده و تلاش کرده‌ایم تفاهم‌نامه خود را به طور کامل اجرا کنیم.

وی همچنین به مشارکت‌های عمرانی شهرداری در مساجد اشاره و تصریح کرد: مدیریت شهری سعی کرده تا مبلغی را برای تمامی امور عمرانی مساجد اختصاص دهد و از ائمه جماعات درخواست می‌کنم پیگیر جدی امور عمرانی مساجد باشند.

اخ الصنایع از ایجاد نخستین «مسجد ـ مدرسه» در منطقه ۱۰ خبر داد و افزود: این مسجد که در مسجد ابوالصدق افتتاح شده، موفق به جذب ۱۱۰ دانش‌آموز شده است. دانش‌آموزان زنگ تفریح خود را در حیاط مسجد سپری کرده و هنگام اذان ظهر و عصر نماز جماعت را برگزار می‌کنند.

شهردار منطقه ۱۰ به اقدامات شهرداری در این زمینه اشاره کرد و گفت: کسب جواز ساخت، ارائه مجوز ساخت و حمایت مالی از سوی مدیریت شهری برای تمامی مساجد صورت می‌گیرد. ‌امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته، ساخت مسجد جدید باب الحوائج با زیر بنای ۴ هزار متر به زودی آغاز شود.

وی همچنین درباره درآمدزایی مساجد گفت: سعی ما بر این است که با مساجد همراهی کنیم تا برای اقدامات فرهنگی جاری هیچ دغدغه مالی وجود نداشته باشد.

اخ الصنایع ادامه داد: موضوع همراهی در حوزه نرم‌افزاری نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار ما قرار دارد. برنامه‌هایی تدارک دیده می‌شود تا مساجد در مناسبت‌های ویژه نظیر دفاع مقدس و برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی توانمندتر ظاهر شوند.

وی با اشاره به اجرای جدی طرح «آرمان» در سطح منطقه اظهار کرد: ما دو برابر محلات منطقه ۱۰، مساجدی داریم که این طرح در آنها در حال برگزاری است. این موضوع برای ما سبب خیر و برکت و افتخار است.

بنابر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، اخ الصنایع بیان کرد: به لطف خدا در دوره ششم مدیریت شهری با نگاه مثبت و همراهی اعضای شورای شهر و شهردار تهران، کمک شایانی به مساجد شده است که ان‌شاءالله رضایت خداوند متعال و ائمه جماعات و شهروندان را نیز به همراه داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.