به گزارش خبرنگار ایرنا،این روزها در بیشتر ساعات هفته بارش باران زمین دشت و کوهستان عروس زاگرس را مترنم کرده و هر روز با رویش گل ها و گیاهان جنگلی سبزی و زیبایی و شادابی دشت و کوهستان این سرزمین دوچندان می شود.
قدم به کوه های اطراف شهر که می گذاری، مخمل سبز زمینش، گل های وحشی رنگینش، طراوت و شادابی درختانش، نم نم باران و بوی خاک خیس، وزش باد خنک و شور و شنگی طبیعت حال و هوا را عوض می کند.
فارغ از همه مشغله های روزمره قدم در دنیای دیگر بی هیچ غصه ای نهاده ای که حریصانه چشمانت را به هر سو می دوانی تا سیر شود از این همه زیبایی و وجودت را طراوت بخشد و شادابی را میهمان تک تک سلول هایت کند.
طبیعت زیبا و بکر عروس زاگرس این روزها شادابی و طراوتش در پی بارش های مکرر باران های بهاری دو چندان شده و هر روز یباتر از روز قبل چشم هایت را میهمان سخاوت خویش می کند.
به راستی که این همه زیبایی و قشنگی نه در وصف با کلمات گنجد و نه توانی برای انعکاس آن به هر وسیله ای موجود است تنها باید حضورت را در میان گیاهان جنگلی که تا ساق پایت رشد کرده و در مناطق بکرتر به کمرت می رسند، در زلالی آب چشم های روان، در شادابی بلوط زارهای زیبا و چینش بی نظیر سنگ های قله کوه با همه وجود احساس کنی و خنکای باد بهار را در عطر خوش چایی زغالی و بوی نان محلی در هر روز مزه مزه کنی.
اینجا ایلام است، بهار هنوز امتداد دارد و شادابی این دیار مملو از آلاله و بابونه و لاله واژگون با شکوه باران بهاری و خیسی گیاهان جنگلی روحت را تازه می کند و شادی و زیبایی جهان را در این خطه کوهستانی برایت به وجد می آورد.
حضور گاه و بی گاه مردم ایلام در کوه های اطراف شهر و لذت بردن از دامن و مغتنم شمردن این لحظات را هر روز در هنگامه عصر فارغ از کار اداری یا روزهای تعطیل بیانگر استفاده آنان از این طبیعت بهاری است که می خواهند بهار را در هر روز تجربه کنند.
در روزهای تعطیل به هر کجای ایلام که سفر کنی مملو از تفرج کنندگانی است که به صورت خانوادگی یا قالب گروه های دوستانه و حتی فردی برای لذت بردن از دامن طبیعت به پای بلوط زارهای زیبا هجوم می برند و در میان عطر نان محلی و شل کینه و بوی کباب لحظات را به خوشی سپری می کنند.
اینجا ایلام است، دیار خوش بلوط زارهای زیبا و دشت های پر گل و رنگین که هنوز بهار دستان سخاوتش را در قطرات زیبای باران بهاری باز گذاشته و هر رهگذری را میهمان زیبایی و طراوت خویش نموده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعات کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام، موج جدید بارش باران های بهاری که از دیشب آسمان ایلام را در بر گرفته تا روز پنج شنبه تداوم دارد.
این در حالی است که با توجه به شدت بارش های باران بهاری تاکید شده در این روزها کوهنوردان و دامداران باید از حضور در ارتفاعات و عشایر و روستاییان نیز از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و حتی رودخانه های خشک شده خودداری کنند.
همچنین با توجه به لغزندگی مسیرها به علت بارش های تند و تگرگ رانندگان هنگام تردد در جاده های کوهستانی از سلامت خودرو و نیز همراه داشتن تجهیزات ایمنی مطمئن باشند و کشاورزان نیز نسبت به حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی و سیستم های فنی و برقی چاه های آب خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهر هرسال تا شهریور سال بعد) ایوان با 639 میلیمتر بیشترین و مهران با 132 میلیمتر کمترین بارش را داشته است و در شهرستان ایلام 559 میلیمتر بارش ثبت است.
استان ایلام با گستره ۲۰ هزار کیلومتر مربعی خود و دارا بودن ۸۷ درصد عرصه های طبیعی و ملی و ۱۱ درصد کوه های زاگرس، عروس زاگرس شهره است.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.