به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز شنبه در گردهمایی گزینش گران استان ایلام با اشاره به سالروز تاسیس هسته گزینش، اظهار کرد: سرمایه اصلی سازمان ها و دستگاه های اداری و اجرایی، اعتبارات و منابع مالی نیست بلکه نیروی انسانی متعهد و متخصص است.
وی تاکید کرد: تجربه نشان داده است هر جا نیروی انسانی بر منابع و اعتبارات تقدم داشته باشد کارآمدی و کارآیی مناسبی در سیستم اداری شکل خواهد گرفت و بهره وری افزایش خواهد یافت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه نبود بهره وری در سیستم اداری به هدر رفت و اتلاف منابع می انجامد، گفت: در مقوله تامین منابع انسانی دستگاه های اجرایی، کارآمدی و اثربخشی نیروی انسانی باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.
کرمی اضافه کرد: هسته گزینش یکی از نهادهای کمک کار دستگاه ها در این زمینه است که می تواند با بکارگیری دانش و مهارت در سنجش نیروی انسانی، نتایج خوبی را در پی داشته باشد.
وی یادآور شد: منابع مالی همواره با محدودیت مواجه است و آنچه می تواند ساختارها را اصلاح کرده و با وجود محدودیت ها، بهره وری را افزایش دهد، نیروی انسانی کارآمد است.
وی با بیان اینکه بهره وری یکی از مقوله های مهم در برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت است، تاکید کرد: بخشی از تولید ناخالص ملی کشور در افق برنامه های مختلف باید از طریق ارتقا بهره وری و نه لزوما افزایش تولید و اشتغال بدست آید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام بر آموزش در زمینه گزینش تاکید کرد و افزود: باید در گزینش افراد برای ورود به دستگاه های اجرایی علاوه بر مولفه های مربوط به تعهد و تخصص، مولفه های مورد نیاز برای ارتقا بهره وری سیستم اداری نیز گنجانده شود.
کرمی اظهار کرد: هسته گزینش نباید تنها به عنوان یک فیلتر برای ورود افراد به دستگاه های اجرایی عمل کرده و آنها را در طول خدمت رها کند بلکه باید فرآیند گزینش مستمر و پیوسته باشد تا کاستی و نقص های سیستم اداری برای ارتقا بهره وری و کسب رضایتمندی مردم شناسایی شود.
15 دی ماه سالروز تاسیس نهاد گزینش به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
6034/6032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.