به گزارش ایرنا، حیدر نعمتی روز یکشنبه در نشست رونق تولید استان اظهار کرد: باید نماینده تام الاختیار دستگاه ها برای فراگیری آموزش های این سامانه معرفی شود و آموزش های لازم را یاد بگیرد.
وی ادامه داد: این سامانه کشوری است و نقش بسیار مهمی در فرآیند کسب و کار ، شفافیت و رفع مشکلات سرمایه گذاری و توسعه ای دارد به همین خاطر باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار ایلام از راه اندازی این سامانه در استان خبر داد و گفت: این سامانه در هفت استان کشور به عنوان پایلوت بزودی اجرا می شود.
نعمتی همچنین به برگزاری همایش سرمایه گذاری در کیش در تاریخ 9 تا 11 دی ماه اشاره کرد و گفت: این همایش بزرگ کشوری با حضور سرمایه گذاران و صاحبان شرکت های خارجی و داخلی برگزار و باید طرح های قابل واگذاری استان به 2 صورت فارسی و لاتین برای معرفی به آنان تهیه و اطلاعات کامل در دسترس قرار بگیرد.
وی به حضور فعال مدیران دستگاه های مرتبط با حوزه سرمایه گذاری در این همایش تاکید کرد و گفت: همچنین اطلاع رسانی لازم برای حضور مجریان طرح هایی که نیاز به شریک برای رونق تولید دارند نیز صورت گیرد تا بتوانند در این همایش موفق به جذب شریک تجاری برای افزایش سرمایه گذاری خود باشند.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی ایلام گفت: توسعه در استان با حرف زدن پیش نمی رود باید همه پای کار بیایند، احساس مسئولیت نکردن برخی مدیران دستگاه ها باعث می شود ، آنچنان که باید و شاید روند توسعه در استان پیش نرود.
علی ساده میری اظهار کرد: تاکید کرد: باید همه عزممان را جزم کنیم و با دلسوزی بیشتر پای کار بیاییم تا بتوانیم برای توسعه استان کاری اساسی انجام دهیم.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی ایلام افزود: سرمایه گذار با زحمت ممکن است وارد استان شود اما به دلیل بروکراسی و پیچیدگی سرمایه گذاری در استان در کمترین زمان از ایلام برود.
ساده میری گفت: تمام کسانیکه در حوزه کسب و کار حضور دارند و تمام اشخاص حقیقی و حقوقی در این سامانه اطلاعات آنان ثبت می شود، بر اساس این سامانه تا سه بار مشکلات امر سرمایه گذاری از طریق دستگاه مربوطه پیگیری و پس از آن از طریق استاندار و معاونان و سپس از سوی وزیر و نهاد ریاست جمهوری پیگیری خواهد شد.
وی گفت: وزارت ارتباطات و اقتصاد با مصوبه هیات دولت این سامانه ملی را ثبت و اجرایی می کنند.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی ایلام افزود: این سامانه با هدف ارتقا فضای کسب و کار در کشور راه اندازی شده و امیدواریم بتواند قدم اساسی در این مسیر بردارشته و زمینه ساز تسهیل محیط کسب و کار باشد.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.