به گزارش ایرنا ، مهدی حیدری روز چهارشنبه در گفت وگویی خبری توضیح داد: به منظور تسهیل کار اخذ روادید برای زائران اربعینی ،کنسولگری موقت عراق در استان ایلام دایر شده و آماده صدور روادید برای زائران است.
وی سماح را تنها سامانه قابل اعتماد برای ثبت‌نام زائران اربعین معرفی و تاکید کرد: زائران برای تهیه روادید باید از طریق سامانه سماح اقدام کنند.
وی با تاکید بر لزوم اخذ ویزا ورود به عراق توسط زائران اربعین خاطر نشان کرد: در صورتی که ویزای فردی مشکل داشته و یا غیرقانونی باشد از خروج این فرد از مرز جلوگیری می‌شود.

*** زائران بیمه می شوند
مدیرکل حج و زیارت استان ایلام همچنین خبر داد که زائران از پوشش و خدمات بیمه درمانی و بیمه سفر برخوردار می شوند.
وی گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور عراق و احتمال وقوع هرگونه حادثه، زائران باید برای شرکت در همایش بزرگ اربعین بیمه می شوند.
حیدری مبلغ حق بیمه سفر به عتبات عالیات عراق را شامل 188 هزار ریال بیمه سفر و 62 هزار ریال بیمه درمانی عنوان کرد و گفت: مجموع حق بیمه پرداختی توسط زائران 250 هزار ریال است.
در چند سال گذشته میزبانی و گذر صدها هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی کنگره عظیم اربعین حسینی به مهم ترین پدیده اجتماعی و سیاسی استان ایلام و مرز مهران مبدل شده است.
افزون بر تردد مستمر روزانه به طور متوسط شش هزار زائر ، در ایام اربعین حسینی چهار سال گذشته نزدیک به 2 میلیون نفر برای حضور در کربلای معلی از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی که کنگره اربعین حسینی (ع) شرکت می کنند با 10 درصد افزایش به نسبت پارسال به سه میلیون نفر برسد.
گزارش ایرنا، در چهار سال اخیر افزون بر تردد مستمر روزانه به طور متوسط شش هزار زائر ، در ایام اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون نفر برای حضور در کربلای معلی از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
خروجی های مرزی رسمی مهران ، خسروی، چزابه و شلمچه به عنوان محل و گذرگاه تردد زائران در ایام اربعین حسینی (ع) معرفی شده است.
دریافت و تنظیم :شهریار حیدری فر
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.